/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی/ امام جمعه لردگان گفت:

جهاددانشگاهی نقش مهمی در تربیت جوانِ در تراز انقلاب دارد

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۵ کد : ۱۰۲۵۸ عمومی
امام جمعه لردگان گفت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب جهادانشگاهی همواره مورد مراجعه جمعیت عظیم جوانان است که همین امر، نقش مهم این نهاد را در تربیت جوانان مؤمن و متعهد در تراز انقلاب آشکار می‌سازد.
جهاددانشگاهی نقش مهمی در تربیت جوانِ در تراز انقلاب دارد
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید مهدی تاج‌زاد با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نهادی برخواسته از انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این نهاد به خوبی توانسته فرهنگِ عمل جهادی را در عرصه علم و فرهنگ به منصه ظهور برساند و امروز می‌بینیم که این فرهنگ در بسیاری از جوانان نهادینه شده است.
 
وی باورمندی را نیاز ضروری جامعه امروز خواند و تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه «ما می‌توانیم» نشان از اهمیت باور به ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود است که باید برای شکوفایی آن‌ها کار جهادی صورت بگیرد.
 
حجت‌الاسلام تاج‌زاد کار فرهنگی به ویژه برای جوانان و دانشجویان را نیز نیاز دیگر جامعه امروز دانست و یادآوری کرد: جهاد دانشگاهی به لحاظ ارتباط تنگاتنگ با جامعه دانشگاهی، یکی از نهادهایی است که ظرفیت نهادینه کردن فرهنگ را داراست همچنان که می‌بینیم توانسته در این خصوص گام‌های موفقی بردارد.
 
امام جمعه لردگان با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش نیروی انسانی و نیز نعمت‌های خدادادی اعم از مراتع، چشمه‌ساران، جنگل‌ها، معادن و ...، گفت: علی‌رغم این امکانات متأسفانه شاهد آمار بالای بیکاری در استان هستیم و این به معنای عدم توانایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها است.
 
وی نقش مهم جهاد دانشگاهی را در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: این نهاد می‌تواند با تکیه بر نیروهای متخصص به شناسایی این ظرفیت‌ها بپردازد و راهکارهای بهره‌گیری اقتصادی از آن‌ها را به جوانان جویای کار آموزش دهد.
 
حجت‌الاسلام تاج‌زاد نقش مثبت جهاد دانشگاهی را در ایجاد مشاغل خانگی مورد تأکید قرار داد و افزود: خوشبختانه این نهاد در آموزش و ایجاد مشاغل خانگی از لحاظ علمی و کاربردی ورود پیدا کرده و باز هم جای کار وجود دارد.
 
وی اولویت نخست نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی را پایبند بودن به ارزش‌های دین و آرمان‌های انقلاب دانست و ادامه داد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب این نهاد همواره مورد مراجعه جمعیت عظیم جوانان است که همین امر، نقش مهم این نهاد را در تربیت جوانان مؤمن و متعهد در تراز انقلاب آشکار می‌سازد.