آغاز ثبت‌نام مرحله استانی نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی

۲۴ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۶ کد : ۱۴۱۲۳ فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت‌نام مرحله استانی نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خبر داد و افزود: ثبت‌نام این مسابقات تا نیمه بهمن امسال ادامه دارد.
آغاز ثبت‌نام مرحله استانی نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی با اعلام این خبر افزود: مسابقات ملی مناظرات دانشجویی با هدف تمرین گفت و گو، ترویج هم‌تحملی، ایجاد فضای مناسب برای آزاداندیشی و طرح افکار و نقد منطقی برگزار می‌شود.
وی با یادآوری این مطلب که تاکنون 4 دوره از این مسابقات در سطح استانی و یک دوره به صورت منطقه‌ای با موفقیت در استان برگزار شده است اظهار امیدواری کرد که در این دوره از مسابقات، با حمایت دانشگاه‌های استان و مسئولان استانی، شاهد رشد کمی و کیفی مسابقات در استان باشیم.
 رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان این که تمامی دانشجویان دانشگاه‌های استان اعم از دولتی و غیردولتی و در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: امسال به منظور افزایش هرچه بیشتر کیفیت مسابقات، مرحله دانشگاهی نیز به مسابقات اضافه گردید که تاکنون دانشگاه‌های آزاد اسلامی شهرکرد و مراکز علمی کاربردی استان با هماهنگی و نظارت دبیرخانه استانی اقدام به برگزاری مرحله دانشگاهی مسابقات نموده‌اند و تیم‌های برگزیده آنان به مرحله استانی راه یافته‌اند. 
رضایی افزود: مرحله استانی مسابقات مناظره در اسفندماه جاری و به صورت حذفی از مرحله مقدماتی تا مرحله نهایی(فینال) برگزار می شود و در نهایت حداقل سه تیم به عنوان تیم های برتر انتخاب و با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی افزود: در این دوره از مسابقات، تیم اخلاق را هم با هدف ارتقای کیفی مناظره ها، معرفی و مورد تقدیر قرار دهیم.
وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری واقع در دانشگاه شهرکرد، جنب دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین، مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی واقع در میرآباد شرقی و یا به دفاتر فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر استان مراجعه کنند.
رئیس جهاددانشگاهی استان تأکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات ملی مناظره دانشجویی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با چگونگی فرآیند برگزاری مسابقات به وب سایت جهاددانشگاهی استان به نشانی jchb.ir مراجعه و یا با شماره های 32320070 و 32320323  با پیش شماره (038) تماس حاصل کنند.
رضایی بیان کرد: در این دوره از مسابقات همچون گذشته علاوه بر جوایز نقدی، امتیازاتی همچون صدور گواهی فرهنگی برای دانشجویان شرکت کننده و برخورداری از تخفیفات ویژه دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: تعدادی از تیم‌های منتخب مرحله استانی برای شرکت در مرحله منطقه ای و کشوری مسابقات که در نیمه دوم سال 99 برگزار می شود به دبیرخانه مرکزی مسابقات معرفی می شوند.