انتشار فراخوان مرحله استانی نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای (۳MBP) در چهارمحال و بختیاری

۳۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۰ کد : ۲۷۱۸۱ فرهنگی تاپ خبر
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از انتشار فراخوان مرحله استانی نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای (۳MBP) برای دانشجویان استان خبر داد.
انتشار فراخوان مرحله استانی نخستین دوره مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای (۳MBP) در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، محمدتقی حسین‌پور اظهار کرد: مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب و به اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های کتاب‌خوانی آنان برگزار می‌شود.

وی گفت: این رویداد با حمایت و نظارت سازمان انتشارات  جهاد دانشگاهی در سال تحصیلی 1399-1400 به صورت طرح هماهنگ و با مشارکت واحدهای استانی جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود و موضوع اصلی آن، معرفی کتاب توسط دانشجویان در قالب ویدئوهای کوتاه سه دقیقه‌ای است و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند کتاب مورد نظر خود را به شکل مجازی در سه دقیقه معرفی کرده و از این طریق در رقابت شرکت نمایند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس آئین‌نامه، شرکت‌کنندگان در این مسابقات دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور خواهند بود.

حسین‌پور مهلت ثبت نام در این مسابقات را تا 20 بهمن‌ماه اعلام کرد و افزود: برگزیدگان مرحله مقدماتی مسابقات در مرحله نیمه نهایی و فینال که توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان در دو بخش تخصصی و آزاد می‌توانند ثبت نام نمایند با این توضیح که بخش تخصصی به موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص داده شده و در بخش آزاد داوطلبان هر کتابی که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده باشد، با هر موضوعی که علاقه‌مند هستند، می‌توانند ارایه دهند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تلاش می‌کنیم فهرستی از کتاب‌های مناسب و جذاب در موضوع تخصصی مورد اشاره را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهیم و شرکت کنندگان باید این کتاب‌ها را برای معرفی در اولویت قرار دهند. همچنین بر اساس دستورالعمل مسابقات، اولویت در بخش تخصصی و آزاد با کتاب‌هایی است که در دو سال اخیر به چاپ رسیده و یا به لحاظ تاریخی، فرهنگی و علمی اثر‌گذار باشند.

وی اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آئین‌نامه و نحوه برگزاری این مسابقات به نشانی jchb.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های  09930485142 و 32320323 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر خواهد شد و نیز منتخبین استانی، برای حضور در مسابقات نهایی به دبیرخانه مرکزی مسابقات معرفی و با اهدای جوایز ارزنده و لوح سپاس در مراسم ویژه‌ای مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری معاونت فرهنگی مسابقات