مناظرات دانشجویی فرهنگ گفتمان‌سازی را در دانشجو تقویت می‌کند

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۸۰۲۹ فرهنگی
رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به اینکه مناظرات دانشجویی زمینه رشد و شکوفایی دانشجو را فراهم می‌کند، گفت: این مسابقات فرهنگ گفتمان‌سازی را در دانشجو تقویت می‌کند و در این راستا حرکت جهاددانشگاهی برای دانشجویان نسل حاضر حرکت قابل تقدیری است.
مناظرات دانشجویی فرهنگ گفتمان‌سازی را در دانشجو تقویت می‌کند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، تیمور نظری‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اظهار کرد: مشکل امروز جامعه ما ضعف در گفت‌وگو است، برنامه‌های مناظره‌ای که توسط جهاددانشگاهی برگزار می‌شود زمینه را برای ارتقای سطح تفاهم و گفت‌وگو فراهم و موجب تقویت این فرهنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مناظرات دانشجویی زمینه رشد و شکوفایی دانشجو را فراهم می‌کند، افزود: همچنین این مسابقات فرهنگ گفتمان‌سازی را در دانشجو تقویت می‌کند که حرکت جهاددانشگاهی برای دانشجویان نسل حاضر حرکت قابل تقدیری است، اگرچه در بحث فرایند و شیوه اجرا می‌تواند بازنگری‌هایی صورت گیرد تا به ارتقای این امر نیز کمک کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به اینکه لازم است قبل از آغاز مناظرات برای انتخاب موضوعات جلسات توجیهی برگزار شود، تصریح کرد: باید تیم‌های مناظره‌کننده نسبت به موضوعات اشرافیت کامل داشته باشند و با علم و آگاهی بیشتر و مطالعه ورود پیدا کنند، هدفی که جهاد دانشگاهی در برگزاری مناظرات دانشجویی دنبال می‌کند و شایسته است به محتوا توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: هدف این نهاد علاوه بر ترویج گفت‌و‌گو و مناظره، ارزش‌گذاری محتوا در دستو کار قرار گیرد، از طرفی برای داروی این مناظرات، داورانی انتخاب شوند که به موضوع مناظره اشرافیت و آگاهی کامل داشته باشند.

نظری‌فرد در ادامه با اشاره به اینکه اکنون در چهارمحال‌و‌بختیاری ۵۰ هزار دانشجو وجود دارد، تصریح کرد: حضور ۱۵ یا ۲۰ تیم مناظره‌کننده قابل قبول نیست، زیرا اگر در بحث عوامل انگیزشی کار بیشتری صورت گرفته باشد می‌تواند به تعداد گروه‌های شرکت‌کننده بیش‌تری ختم شود تا دانشجویان جدی‌تر ورود پیدا کنند و موضوعات جدی‌تری را مورد بحث قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اکنون جهاددانشگاهی با محدودیت‌های مالی روبروست، بیان کرد: جهاددانشگاهی باید زمینه را فراهم کند تا تعاملی در سطح ملی با دانشگاه‌های کشور انجام شود و تمام دانشگاه‌ها برای اینکه این کار به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، بسیج شوند تا به عنوان برنامه محوری مدنظر قرار گیرد، یعنی هدایای بیشتر و جوایز ارزنده‌تری اهدا شود تا این امر در گرایش بیشتر دانشجویان در این گونه فعالیت‌ها تأثیرگذار باشد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مناظرات دانشجویی