معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی:

نگاه جهاد دانشگاهی خط‌شکنی عمل کردن است

۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۰۹:۰۵ کد : ۸۶۰۶ عمومی
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: نگاه جهاد دانشگاهی صف‌شکنی و خط‌شکنی عمل کردن است، همچنین تلاش شده فرهنگ‌سازی در کشور ایجاد شود که بتوانیم باور کنیم که با کمترین امکانات می‌توان بیشترین بازدهی را داشت.
نگاه جهاد دانشگاهی خط‌شکنی عمل کردن است
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، احمد شریفی‌زاده 10 مهرماه در آیین معارفه سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمام تلاش جهاد دانشگاهی این بوده که آنچه انقلاب اسلامی خواسته را بتواند برآورده کند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه کوچکی بود که خوشبختانه در حال حاضر به مجموعه تنومندی تبدیل شده است.
شریفی‌زاده گفت: جهاد دانشگاهی دارای هفت هزار عضو و 63 واحد سازمانی است، همچنین در جهاد دانشگاهی سه پژوهشگاه، حدود 24 پژوهشکده و 135 گروه پژوهشی در حوزه پژوهشی این نهاد فعالیت می‌کنند.
وی برطرف کردن مشکلات کشور را از دلایل ورود جهاد دانشگاهی به حوزه پژوهشی عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی توانسته در بحث علم و فناوری ورود پیدا کند و کارهای بزرگی را انجام دهد.
شریفی‌زاده بیان کرد: نگاه جهاد دانشگاهی صف‌شکنی و خط‌شکنی عمل کردن است، همچنین تلاش شده فرهنگ‌سازی در کشور ایجاد شود که بتوانیم باور کنیم که با کمترین امکانات می‌توان بیشترین بازدهی را داشت.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: از حدود 18 سال گذشته مجموعه‌ای تحت عنوان سازمان اشتغال فارغ‌التحصیلان در جهاد دانشگاهی تشکیل شده است ولی نیاز به حمایت بیشتری از سوی مسئولان وجود دارد.
شریفی‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال حرکتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاد دانشگاهی آغاز شد، تصریح کرد: طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی به صورت پایلوت در 9 استان کشور در حال اجرا است که چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های موفق در این زمینه است،
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های مختلف توانایی کمک به رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان را دارد. 
وی گفت: هم اکنون سه پارک علم و فناوری، 23 مرکز رشد و 500 شرکت دانش بنیان زیرمجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند.
شریفی‌زاده افزود: سالانه حدود 600 هزار نفر از آموزش‌های جهاد دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند که این آموزش‌ها سرمایه‎ای برای افراد محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای چند بعدی بوده که در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی و پژوهشی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر مراکز مختلف فرهنگی در جهاد دانشگاهی فعالیت دارند که خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا، سازمان فعالیت‌های قرآنی، مجموعه افکارسنجی، مرکز گردشگری، مرکز امام، انقلاب و ولایت فقیه و تشکیل صندوق قرض‌الحسنه ازجمله آن هستند.
وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی 80 درصد منابع مالی‌اش را خود تامین می‌کند که باید از این لحاظ الگویی برای دیگر نهادها باشد تا از این طریق برخی مشکلات کشور برطرف شود.
در ادامه سرپرست دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است، اظهار کرد: ارتباط خوبی میان جهاد دانشگاهی استان و مراکز آموزشی و پژوهشی در سطح استان وجود دارد.
سعید کریمی افزود: معاونت فرهنگی این نهاد در دانشگاه شهرکرد مستقر است که با تمامی حوزه‌های دانشگاهی ارتباط تنگاتنگ و مشارکت خوبی را داشته و توانسته وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: این نهاد در حوزه اشتغالزایی بسیار موثر بوده به طوری که در تبدیل علم به ثروت توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.