رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تاکید کرد:

لزوم بازنگری برنامه‌ها در حوزه نشر جهاد دانشگاهی

۱۱ تیر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۶ کد : ۹۲۰۸ فرهنگی تاپ خبر
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با اشاره به لزوم بازنگری برنامه‌ها و اتفاقاتی که در حوزه نشر رخ داده است، گفت: این نیاز احساس می‌شود که برنامه‌ها تغییر یا تحلیل و یا بخشی از آن‌ها اصلاح شوند.
لزوم بازنگری برنامه‌ها در حوزه نشر جهاد دانشگاهی

8_hjz3krry.2kl.jpg

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، عادل تقوی 11 تیرماه در پنجمین گردهمایی مدیران شعب انتشارات واحدهای جهاد دانشگاهی کشور در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از قدیمی‌ترین فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، حوزه انتشارات است.
وی افزود: فعالیت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی از سال 80 آغاز شد، گرچه فعالیت حوزه انتشارات همزمان با تاسیس جهاد دانشگاهی از سال 59 در قالب‌های مختلف انتشار کتاب و فعالیت فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی آغاز شده بود.
تقوی گفت: علی‌رغم نوساناتی که در طی مسیر با آن‌ها مواجه بودیم ولی، دهه‌های 60 و 70 انتشارات نقش رویان فعلی را برای جهاد دانشگاهی ایفا می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه  در دو سال گذشته شرایط سختی گریبان‌گیر حوزه اقتصاد نشر شد و معضلاتی را در این زمینه ایجاد کرد، گفت: امید است این گردهمایی‌ها بتواند بخشی از مشکلات حوزه نشر را برطرف کند.
رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با اشاره به چهارمین گردهمایی که به میزبانی زنجان برگزار شد، تصریح کرد: اگر این گردهمایی‌ها به طور منظم‌ و با فاصله زمانی کوتاه برگزار شوند قطعا تاثیرگذاری آن بر حوزه نشر قابل مشاهده خواهد بود.
وی بیان کرد: بخشی از اقدامات با هماهنگی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در قالب برنامه پنج ساله طراحی شده است، در برنامه ششم توسعه هشت هدف برای سازمان انتشارات در نظر گرفته شد که بخشی از برنامه‌ها به صورت ملی در سازمان انتشارات و بخشی از برنامه‌ها در واحدهای جهاد دانشگاهی محقق خواهد شد.
تقوی ادامه داد: بخش‌هایی از برنامه‌ها که در حوزه ترویجی ارائه می‌شود برای محقق شدن آن‌ها باید به صورت منسجم عمل کرد.
وی با اشاره به لزوم بازنگری برنامه‌ها و اتفاقاتی که در حوزه نشر رخ داده است، خاطرنشان کرد: این نیاز احساس می‌شود که برنامه‌ها باید تغییر، تحلیل و یا بخشی از آن‌ها اصلاح شوند.