توسعه‌ صنایع فرهنگی از اولویت‌های حمایتی در برنامه ششم توسعه‌ است

۱۲ تیر ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۶ کد : ۹۲۴۸ فرهنگی
معاون دفتر فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه‌ گفت: میراث فرهنگی و توسعه‌ گردشگری و سازماندهی آن و همچنین توسعه‌ صنایع فرهنگی مانند بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن‌سازی و... از دیگر اولویت‌های حمایتی در برنامه ششم توسعه‌ هستند. 
توسعه‌ صنایع فرهنگی از اولویت‌های حمایتی در برنامه ششم توسعه‌ است


به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، پریسا نوروزی 12 تیرماه در هشتاد و یکمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور که به میزبانی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است، اظهار کرد: گستردگی بخش فرهنگی در توسعه‌ کشورها یک اصل است. 
وی افزود: کتاب و کتاب‌خوانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه و همچنین تدوین سند سبک زندگی ایرانی اسلامی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ ششم توسعه است 
نوروزی ادامه داد: میراث فرهنگی و توسعه‌ گردشگری و سازماندهی آن و همچنین توسعه‌ صنایع فرهنگی مانند بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن‌سازی و... از دیگر اولویت‌های حمایتی در برنامه ششم توسعه‌ هستند. 
معاون دفتر فرهنگی، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه‌ با بیان اینکه جهاددانشگاهی می‌تواند در آموزش نیروها و ارتباط با دانشگاه‌ها برای استفاده‌ از ایده‌ها به منظور ایجاد تحول در این زمینه‌ها فعالیت کند، تصریح کرد: اعتبارات در این زمینه کم است، اما ظرفیت‌ها بسیار فراوان است. 
وی تاکید کرد: براساس توانایی‌های جهاددانشگاهی، ما می‌توانیم نقش تسهیل‌گر را برای گرفتن بودجه‌های مصوب برای این نهاد داشته باشیم. 
نوروزی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با تعامل و ارتباط موثر با دستگاه‌های مختلف، بخشی از اعتبارات خود را تامین کند.