/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی/ امام جمعه سامان اعلام کرد:

توانایی نیروهای تربیت‌یافته جهاددانشگاهی در تجاری‌سازی علم

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۰۱۵۴ عمومی
امام جمعه سامان گفت: نیروهای تربیت یافته در جهاددانشگاهی علاوه بر احراز تخصص، در زمینه کاربرد دانش در حیطه‌های مختلف صنعتی و نیز تجاری‌سازی علم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.
توانایی نیروهای تربیت‌یافته جهاددانشگاهی در تجاری‌سازی علم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر عقیلی فعالیت جهاددانشگاهی در کنار دانشگاه را تأثیرگذار و ضروری ارزیابی کرد و افزود: این نهاد توانسته است در حوزه‌های فرهنگ، هنر، آموزش و پژوهش پا په پای دانشگاه پیش بیاید و تربیت نیروهای متخصص جهادی که گواهی‌نامه قابل ترجمه و قابل استفاده در دیگر کشورها را دریافت می‌کنند، مؤید این مطلب است.
حجت‌الاسلام عقیلی با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی در عرصه آموزش، بیان کرد: این نهاد به لحاظ ایفای نقش در عرصه آموزش آکادمیک و دانشگاهی در سراسر کشور می‌تواند نقش مؤثری در اسلامی شدن فضای دانشگاه ایفا کند که خوشبختانه اینگونه نیز بوده است.
امام جمعه سامان ادامه داد: مؤسسات آموزش عالی و مراکز علمی-کاربردی وابسته به جهاددانشگاهی در سراسر کشور و استان به امر تربیت نیروهای متخصص و کارآمد برای جامعه می‌پردازند که علاوه بر احراز تخصص، در زمینه کاربرد دانش در حیطه‌های مختلف صنعتی و نیز تجاری‌سازی علم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.
وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در استان، گفت: تلاش خبرنگاران همواره ستودنی و قابل توجه است چرا که با تحقیق، پرسش، تولید محتوا و نشر اطلاعات نقش مؤثری در ارتقای سطح آگاهی جامعه دارند.