/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی/

دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بی‌نظیر جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۹ کد : ۱۰۲۱۸ عمومی
فرماندار سامان گفت: یکی از حسن‌های بزرگ جهاد دانشگاهی ارائه کارهای اجرایی بوده که براساس واقعیات با پشتوانه علمی و تحقیقاتی فعالیت‌های خود را در تمامی حوزه‌ها انجام می‌دهد، بنابراین این امر ظرفیتی بی‌نظیر بوده که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این ظرفیت استفاده و بهره‌مند شوند.
دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت بی‌نظیر جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کمال اکبریان با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای جوان در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی دارای نیروهای تربیت شده و توانمند جوان بوده که در موفقیت این نهاد تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در کشور باور نداشتن نیروی توانمند جوان است که باید تلاش شود برای برون رفت از مشکلات و اصلاح رویکردها از نیروهای جوان و تحصیل کرده در کنار افراد با تجربه استفاده کرد.

اکبریان تاکید کرد: برگزاری نشست‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی با جهاد دانشگاهی و تشبیه برنامه‌ها و مطالعات انجام شده این نهاد، می‌تواند در برطرف شدن مشکلات موجود کارساز باشد، همچنین در راستای اجرایی کردن ایده‌ها و طرح‌ها به منظور رفع مشکلات، باید جهاد دانشگاهی مدیران دستگاه‌ها را ترغیب کند تا از این طریق بستر ایده‌ها فراهم شود.

وی گفت: اجرای طرح مشاغل خانگی با رویکرد بررسی دلایل و کاهش نرخ بالا بیکاری از سوی این نهاد علمی نشان از آن است که توانسته با مطالعات دقیق و جامع به نتایج مطلوبی دست یابد و در این زمینه موفق باشد، بنابراین باید به مجموعه‌هایی همچون جهاد دانشگاهی اعتمادی بیشتر صورت گیرد تا تمامی مسائل با همکاری دستگاه‌ها برطرف شود.

فرماندار سامان ادامه داد: در سال‌های اخیر برخی از ماموریت‌ها در حوزه مشکلات کشور و به تبع در استان به جهاد دانشگاهی محول شده است.

وی بیان کرد: یکی از حسن‌های بزرگ جهاد دانشگاهی ارائه کارهای اجرایی بوده که براساس واقعیات با پشتوانه علمی و تحقیقاتی فعالیت‌های خود را در تمامی حوزه‌ها انجام می‌دهد، بنابراین این امر ظرفیتی بی‌نظیر بوده که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از آن استفاده و بهره‌مند شوند.

اکبریان خاطرنشان کرد: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی با ظرفیت‌های عظیم جهاد دانشگاهی آشنا شوند، به طوری که این نهاد علمی پرظرفیت، بر اجرای طرح‌های دستگاه‌ها نظارت و مشارکت لازم را داشته باشد.