/گام‌به‌گام با انقلاب اسلامی/ رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان:

جهاددانشگاهی، جهاد اقتصادی را سرلوحه تمام کارها قرار داده است

۱۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۰۳۷۸ عمومی
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه با جهاد اقتصادی باید به جنگ دشمنان رفت و دشمن را زمین‌گیر کرد، گفت: جهاددانشگاهی، جهاد اقتصادی را سرلوحه تمام کارها قرار داده است.
جهاددانشگاهی، جهاد اقتصادی را سرلوحه تمام کارها قرار داده است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید صفی با اشاره به 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی می‌تواند طی سال‌های متوالی تأثیر مهمی در تولید فناوری علم و تجاری‌سازی دانش، در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی داشته باشد.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی می‌تواند نقش مؤثر و سازنده‌ای در تمام حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رویکردی کاملاً علمی داشته باشد.
‌صفی به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که جهاددانشگاهی مرکب از دو کلمه جهاد و دانشگاه است و این بدان معنا است که هم باید جهادی و هم متناسب با دانشگاه باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جهاد مبارزه است و مبارزه اقسامی از جمله مبارزه علمی، مطبوعاتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... همچنین مبارزه آشکار و مبارزه پنهان دارد، اما نقطه مشترک همه این‌ها این است که همه ‌مقابل دشمن و در مقابل یک مانع هستند لذا مبارزه با دوست معنا ندارد و مبارزه قطعاً ‌مقابل دشمن است.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: بنابراین آنچه امروز مدنظر است و جهاددانشگاهی می‌تواند در آن نقش ایفا کند بحث فرهنگ است، فرهنگ شالوده و زیر بنای تمامی مبانی اندیشه‌ و معرفت اسلامی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه با اصلاح فرهنگ، همه چیز اصلاح خواهد شد، گفت: تمامی معظلات و مشکلات اقتصادی امروز به فرهنگ بستگی دارد لذا اگر مشکلات فرهنگی میان مسئولان و مردم حل و از پایه اصلاح شود تمام مشکلات کشور نیز اصلاح خواهد شد که جهاددانشگاهی در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.
صفی با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند با عمل به منویات مقام معظم رهبری، در حوزه اقتصاد و اشتغال ورود کرده و بخشی از مشکلات استان را به خوبی حل کند.
استادیار معارف دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه با جهاد اقتصادی باید به جنگ دشمنان رفت و دشمن را زمین‌گیر کرد، گفت: جهاددانشگاهی، جهاد اقتصادی را سرلوحه تمام کارها قرار داده است، لذا جهاددانشگاهی و تمام مجموعه‌های فرهنگی استان باید دست به دست هم داده و در کنار مسئولان در حوزه اشتغال، خودکفایی و رفع محرومیت و بیکاری، به صورت شبانه‌روزی تلاش و مدیریت جهادی کرده تا بتوانند این مشکل اساسی را در استان مرتفع کنند.
وی به رسالت جهاددانشگاهی در تربیت نیرو انقلابی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی ماهیت فرهنگی داشته و با قشر دانشگاهی ارتباط مستقیم دارد لذا از این نهاد انتظار می‌رود که بتواند با برگزاری دوره‌های معرفتی و با بهره‌گیری از اساتید توانمند و دغدغه‌مند انقلابی در تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی قدم بردارد و در این عرصه نیز مانند عرصه‌های دانش‌بنیان و مباحث علمی دین خود را به انقلاب و مقام معظم رهبری ادا و نیروهای شایسته تربیت کند.
وی بیان کرد: قطعاً شرایط تحریم همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند از جهاتی برای کشور فرصت است زیراکه در شرایط سخت انسان‌ها می‌توانند به رشد و موفقیت برسند لذا لازم است در چنین شرایطی همه مسئولان کشور بخصوص مسئولان و عوامل جهاددانشگاهی برنامه کاربردی برای خود و دیگر مسئولان طراحی کنند و با توجه به نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و چالش‌ها بتوانند اولویت‌های کاری را مشخص و در راستای آن گام بردارند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در رابطه با نقش خبرگزاری‌های جهاد دانشگاهی در فرهنگ‌سازی جامعه، اظهار کرد: خبرگزاری‌ها نقش خوبی در فضای مجازی و فضای حقیقی جامعه دارند و در انعکاس اخبار به خصوص در مواردی که خلأ احساس می‌شود، توانسته‌اند ادای وظیفه کنند.
وی افزود: خبرگزاری‌های تحت نظارت جهاددانشگاهی حقیقتاً از برخی خبرگزاری‌ها که تنها به دنبال انعکاس اخبار در سطح رسانه هستند متفاوت‌تر عمل کرده‌اند و معمولاً سعی بر انعکاس اخبار محتوایی داشته‌اند.
‌صفی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جماعات در رابطه با جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه دستگاه‌‍‌ها را به همکاری با جهاد‌دانشگاهی دعوت کرده‌اند که از این دعوت برمی‌آید که ایشان به خوبی مطلع هستند که این نهاد انقلابی قدم‌های مثبت و مفیدی در جامعه برداشته است و همچنین ایشان از اقدامات جهاد دانشگاهی راضی هستند لذا دستگاه‌ها را به همکاری با این نهاد دعوت می‌کنند.
وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری وظیفه جهاددانشگاهی و مدیران را سنگین می‌کند و قطعاً مجموعه جهاد باید بیش از پیش در راستای پیاده‌سازی اهداف و منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش تلاش کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت‌های والا و بالایی دارد که در دوران انقلاب کارها و اقدامات بزرگی انجام داده است لیکن انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب نیز شاهد نوآوری و شکوفایی متعدد در زمینه‌های مختلف را از این نهاد باشیم.