در راستای اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی؛

کارگاه آموزش نوغانداری پائیزه در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد

۰۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۵ کد : ۱۰۹۷۵ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
کارگاه آموزشی نوغانداری (پرورش کرم ابریشم) پائیزه، در راستای اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، با حضور کارشناس مرکز توسعه نوغانداری کشور، بعد از ظهر روز دوشنبه ۴ شهریور ماه، در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کارگاه آموزش نوغانداری پائیزه در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، بهرام گلرنگ با بیان اینکه در بیشتر استان‌ها پرورش کرم ابریشم در فصل بهار انجام می‌شود اظهار کرد: در برخی از استان‌ها به دلیل داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و نیز وجود توتستان‌های شاداب و مناسب، امکان پرورش در فصل‌های دیگر به خصوص پائیز وجود دارد.

کارشناس مرکز توسعه نوغانداری کشور، استان چهارمحال و بختیاری را یکی از استان‌های مساعد در پرورش کرم ابریشم در فصل پائیز عنوان و افزود: برای اولین بار پرورش بهاره در این استان با موفقیت اجرا شد، لذا با توجه به شرایط آب و هوایی، برای اولین بار پرورش پائیزه را نیز به صورت آزمایشی انجام خواهیم داد.

گلرنگ شروع پرورش پائیزه را اوایل شهریور عنوان و گفت: برای شروع آزمایشی، تعداد 11 بسته تخم نوغان به جهاد دانشگاهی استان تحویل داده می‌شود که پس از تفریخ (تبدیل تخم ها به لارو) در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، تا کنون بیش از 300 نفر از علاقه‌مندان به نوغانداری، در قالب اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می‌شود، از آموزش‌های رایگان جهاد دانشگاهی استان در زمینه نوغانداری بهره‌مند شده‌اند.