هدف از اجرای طرح داناب، آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای استفاده صحیح از منابع آب است

۰۷ آذر ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۳۵۸۶ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
هدف از اجرای طرح داناب، آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای استفاده صحیح از منابع آب است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سید غلامرضا رضوی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان، ۶ آذرماه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با شرکت آب منطقه‌ای استان به مدت دو سال است فعالیت‌هایی را در قالب طرح احیا و تعادل بخشی آغاز کرده است، تصریح کرد: هدف، آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای استفاده صحیح از منابع آب است.

وی افزود: در سال گذشته تیم کارشناسی خوبی تشکیل شد، به طوری که ۵۰ نشست با افراد مختلف که جامعه هدف بودند برگزار شد.

وی  اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح داناب سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان جهاد دانشگاهی، شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش استان منعقد شد، تصریح کرد: سال گذشته برای ۳۵ هزار نفر از دانش‌آمورزان استان این طرح اجرا شد که بعد از آموزش، آزمونی به منظور میزان یادگیری در مباحث آبی گرفته شد.

رضوی گفت: سال گذشته جهاد دانشگاهی استان رتبه اول را در اجرای طرح داناب کسب کرد و امسال نیز تاکنون جز استان‌های پیشرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش در راستای مدیریت منابع آب با یک مرتبه و یک دستگاه خاص امکان‌پذیر نیست بلکه باید به فرهنگ همگانی تبدیل شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: باید بتوان با راهکارهایی که در قالب پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است به سمتی حرکت کرد که منابع آب زیرزمینی احیا و به تبع آن بحث تامین نیازها و از طرفی وضعیت مباحث زیست محیطی بهبود پیدا کند.

احمدرضا سدهی سامانی اظهار کرد: شاید بتوان با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت در راستای حفظ و حراست و تامین منابع آب سطحی اقدام کرد اما منابع آب زیرزمینی در راستای مباحث کنترل کیفی و حفظ و حفاظت  به فرآیند زمان‌بری نیاز دارد.

وی افزود: موضوعی در مصوبات شورای عالی آب و سطح کلان مطرح شده که به این نتیجه رسیدند وزارت نیرو به عنوان متولی آب باید در بحث آب زیرزمینی طرحی را با زیرپروژه‌هایی در جهت حفظ وضع موجود و با اقدامات سازه‌ای و غیر سازه‌ای انجام دهد تا بتواند وضع موجود را بهبود بخشد.

سدهی سامانی گفت: باید بتوان با راهکارهایی که در قالب زیر پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است به سمتی حرکت کرد که منابع آب زیرزمینی احیا و به تبع آن بحث تامین نیازها و از طرفی وضعیت مباحث زیست محیطی بهبود پیدا کند.

وی بیان کرد: امید است بتوان وضع موجود را به سمتی پیش ببریم که فضای اقتصادی و اجتماعی کشور و به طور خاص در استان با رویکردی که در این طرح است موجب شود وضع اجتماعی و اشتغال استان مطلوب شود.