معاون پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی از بازوان اقتصاد دانش بنیان است

۲۶ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۴۲۳۳ فرهنگی تاپ خبر
معاون پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی یکی از بازوان و پازل اقتصاد دانش بنیان است که با ارائه چنین برنامه‌هایی، به پارک علم و فناوری کمک اساسی می‌کند.
جهاد دانشگاهی از بازوان اقتصاد دانش بنیان است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، 

داراب ظفریان 26 آذرماه در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات ملی دفاع سه دقیقه‌ای پایان‌نامه در استان،  با اشاره به اینکه عنوان دیگر مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای، ارائه آسانسوری است، اظهار کرد: افراد معمولا به قدری، گرفتاری دارند که هر موضوعی برای آن‌ها اهمیت ندارد، بنابراین باید در ارائه، سه اصل صحبت کردن ساده و روان، مختصر و مفید بودن مطالب است، همچنین طرف مقابل باید احساس کند حرف‌های بیان شده به نفعش است، تا از این طریق بتوان توجه طرف مقابل را به خود جلب کنیم.

ظفریان گفت: پارک علم و فناوری  به ایده های فناور که قابلیت تجاری‌سازی را دارند کمک می‌کند که یکی از مراحل آن، بازاریابی است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 130 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند، تصریح کرد: مشکل اصلی این شرکت‌ها بازار فروش محصول بوده که لازمه فروش، قدرت ارائه قوی است.
معاون پارک علم و فناوری استان گفت: فرصتی برای افرادی که دارای ایده هستند فراهم شده تا از خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی، مشاوره‌ای آموزشی در عالی‌ترین سطح استفاده کنند.

ظفریان بیان کرد: امروزه راه خروج از شرایط فعلی کشور، استفاده از صاحبان اندیشه و فکر، متخصصان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، زیرا سرمایه انسانی و سرانه نخبگی ما در کشور و استان بسیار بالاست، بنابراین اگر نتوانیم از این ظرفیت استفاده و بسترهای لازم را برای آن فراهم کنیم، به تهدید تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: پارک علم و فناوری اصلی ترین مراکز توسعه در کشورها هستند.

در ادامه نصرالله پیرانی دانشیار علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد گفت: برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از سوی جهاد دانشگاهی کاری بسیار ارزشمند است.

وی گفت: این مسابقات به صورت عمومی اعلام و دانشجویانی که فکر می‌کنند توانایی ارائه مطالب خود در سه دقیقه را دارند  ثبت‌نام کرده و پس از انجام داوری‌های اولیه، مطالب خود را در حضور داوران ارائه می‌دهند، نمراتی از سوی داوران به افراد ارائه دهنده داده می‌شود و  بر ان اساس نفرات برتر انتخاب می‌شوند.

پیرانی خاطرنشان کرد: باید از هم‌اکنون دانشجویان را برای شرکت در مسابقات سال آینده آماده کنیم تا به خوبی  عمل کنند و امیدواریم جهاد دانشگاهی در این کار موفق باشد.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی دفاع سه دقیقه ای