ضرورت برقراری ارتباط میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در زمینه درمان

۱۰ دی ۱۳۹۸ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۴۷۳۸ پژوهش و فناوری تاپ خبر
مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی کشور گفت: اگر میان دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی ارتباطی برقرار شود ظرفیت آن وجود دارد که فناوری را به این استان منتقل و مراکزی راه‌اندازی کنیم که مشکلات مردم را برطرف و بهره آن نصیب‌ افراد شود.
ضرورت برقراری ارتباط میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در زمینه درمان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، غلامرضا اسماعیلی‌جاوید 10 دی‌ماه در نشست مشترک جهاد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حوزه تحقیقات و فناوری جهاد دانشگاهی ذیل حوزه‌های علوم پایه و مهندسی، علوم پزشکی، کشاورزی، علوم دامی، هنر و علوم انسانی فعالیت دارد که هر کدام از آن‌ها دارای گروه‌های پژوهشی، مراکز تخصصی و پژوهشگاه‌ها است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه پزشکی، مهندسی سلول و بافت، سرطان پستان، گیاهان دارویی و علوم بهداشتی فعالیت دارد.

اسماعیلی‌جاوید با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان و ابن سینای جهاد دانشگاهی در زمینه ناباروری فعالیت دارند، گفت: سالانه 16 هزار مراجعه به مرکز رویان انجام و در کنار آن‌ها، آموزش فلوشیپ ناباروری انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام فعالیت بر روی سلول‌های بنیادی مشتق از خون قاعدگی، بیان کرد: با استفاده از این سلول‌ها ناباروری درمان خواهد شد.

اسماعیلی‌جاوید افزود: اگر میان دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی ارتباطی برقرار شود ظرفیت آن وجود دارد که فناوری را به این استان منتقل و مراکزی راه‌اندازی کنیم که مشکلات مردم را برطرف و بهره آن نصیب‌ افراد شود.

مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی گفت: پیشنهاد می‌شود از تجربیاتی که جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی دارد، استفاده شود، زیرا جهاد دانشگاهی باری برای دولت ندارد و اکوسیستم این مجموعه با مجموعه دانشگاهی بسیار متفاوت است.

در ادامه محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری دفتر مرکزی جهادانشگاهی بیان کرد: تاکید اصلی جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری، حوزه فناوری و انجام تحقیقات کاربردی است.

پورعابدی اضافه کرد: اگر مواردی در حوزه پزشکی مدنظر استان است در صورتی که مساعدت لازم انجام و بنا به اعلام نیاز، فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی انجام شده به این استان منتقل خواهد شد تا علاوه بر ارائه خدمات، رفت و آمد مردم به دیگر استان‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف کاهش یابد.

در ادامه درخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: در حوزه درمان استان مخصوصا در زمینه ناباروری، کمبود تخمک وجود دارد که این یکی از مشکلات استان در حوزه درمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماری سرطان در استان فراوان است، تصریح کرد: لازم است اعضای هیات علمی دانشگاه و متخصصان در این زمینه فعالیت داشته باشند و از ارتباطات و امکانات جهاد دانشگاهی استفاده کنند.

درخشان در خصوص پروژه "کلین روم"، گفت: به زودی اتاق تمیز در یکی از بیمارستان‌های استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در تمامی مباحث می‌توان از امکانات موجود جهاد دانشگاهی استفاده کرد.