کتاب «اصول تشخیص و درمان بیماری‌های سیستم عصبی و مدیریت درد در پرندگان» وارد بازار نشر شد

۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۰ کد : ۱۷۲۸۸ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «اصول تشخیص و درمان بیماری‌های سیستم عصبی و مدیریت درد در پرندگان» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب «اصول تشخیص و درمان بیماری‌های سیستم عصبی و مدیریت درد در پرندگان» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «اصول تشخیص و درمان بیماری‌های سیستم عصبی و مدیریت درد در پرندگان» یک اثر تألیفی است که توسط موسی جاودانی، دانشیار جراحی دامپزشکی دانشگاه شهرکرد و ابوالفضل برزگر بفرویی، دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی دانتشگاه شهرکرد و محمد رضا علیجانی، دکترای عمومی دامپزشکی تالیف شده است.

این کتاب در چهار سرفصل ارزیابی عملکرد و تشخیص اختلالات سیستم عصبی پرندگان، بیماری‌های سیستم عصبی و اصول درمان آن‌ها در پرندگان، فیزیولوژی و ارزیابی درد در پرندگان و مدیریت درد در پرندگان در 221 صفحه در قطع وزیری، تالیف و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

کمبود منابع به زبان فارسی در خصوص معاینه و ارزیابی سیستم عصبی و درد در پرندگان از یک سو و اهمیت روز افزون این موضوع در دانش درمانی پرندگان از سوی دیگر، سبب تلاشی شد که نتیجه آن گردآوری مجموعه حاضر شد.

این اثر می تواند مقدمه ای برای گشودن فصل تازه ای در این موضوعات و زمینه‌ای برای طرح درسنامه‌ای با محوریت و عنوان «بیماری‌های سیستم عصبی و درد در پرندگان» در دوره‌های تخصصی دامپزشکی در دانشگاه ها شود.

 از ویژگی‌های کتاب می‌توان به بهره‌گیری از تصاویر ، استفاده از جداول، استفاده از معادل فارسی اصطلاحات انگلیسی و گنجاندن توضیحات تکمیلی در هر فصل اشاره کرد.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت دارد و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف، ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند، اساتید، صاحب نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه، یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰  تماس گرفته و یا به تارگاه jchb.ir مراجعه نمایند.