در دیدار با اعضای جهاد دانشگاهی مطرح شد؛

کلید حل مشکلات کشور در گرو کار جهادی است

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۷ کد : ۱۷۸۶۵ عمومی تاپ خبر
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در دیدار با جهادگران دانشگاهی استان با اشاره های به ظرفیت های این نهاد گفت: کلید حل مشکلات کشور در گرو کار جهادی است.
کلید حل مشکلات کشور در گرو کار جهادی است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، علی شهریارپور 15 اردیبهشت‌ماه در بازدید از جهاددانشگاهی استان در جمع رئیس و معاونان این واحد، با تأکید بر اینکه کلید حل مشکلات کشور در گرو کار جهادی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه‌ای بر تحقق شعار سال بر مبنای کار جهادی دارند و اساس کار مجموعه جهاددانشگاهی نیز کار جهادی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیروهای متعهد و علمی فعال در مجموعه جهاد دانشگاهی را از پتانسیل‌های بسیار خوب این نهاد عنوان کرد و گفت: نیروهای انسانی توانمند می‌توانند خلاء کمبود امکانات و اعتبارات را با کار جهادی پر کنند.
وی در ادامه با اشاره به آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی برای تربیت نیروی انسانی در حیطه اشتغال پایدار، افزود: مراکز جهاددانشگاهی یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای آموزش جوانان است تا آموزش‌های موردنیاز را بر اساس نیازهای روز جامعه فرابگیرند و این آموزش‌ها را برای ایجاد شغل و کارآفرینی استفاده کنند.
شهریارپور با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در استان وجود دارد و ما باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها را به کشور معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز تخصصی تجاری‌سازی فناوری، مرکز شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه گردشگری و تشخیص سرطان سینه در بانوان می‌تواند کمک بزرگی به چهارمحال وبختیاری بکند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اشتغال‌زایی در استان تنها مختص صنایع‌دستی و کشت زعفران نیست، توضیح داد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه اشتغال در استان وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد.
وی در ادامه با اشاره به مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: نتایج پژوهش های این مرکز می‌توانند در جلسات تصمیم‌گیری برای برنامه‌ریزی مورد استفاده قرار بگیرد.
شهریارپور با بیان اینکه بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی باید پژوهش‌ها و اقدامات خود را با سایر دستگاه‌های متولی برای رسیدن به نتیجه بهتر به اشتراک بگذارند، اضافه کرد: این هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های متولی می‌تواند مشکلات پیش‌رو در حیطه آموزش، پژوهش و ... را نیز مرتفع کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی استان در قالب یک بسته  با مستندات برای ارائه در سطح کلان ملی آماده شود تا بتوان از این طریق اعتبارات مورد نیاز را پیگیری کرد.
گفتنی است، سیروس رضایی رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در ابتدای این نشست با بیان اینکه بیش از 7 هزار عنوان دوره آموزشی در جهاددانشگاهی تدوین شده است، اظهار کرد: به طور میانگین هرساله حدود 40 هزار نفر در دوره‌های آموزشی فراگیر این مرکز شرکت می‌کنند که عموما این آموزش‌ها اشتغال محور هستند.
وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی پژوهشی فناوری اطلاعات و گردشگری در جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: کمبود منابع اعتباری یکی از مهم‌ترین عوامل در سرعت تحقق اهداف و برنامه های حوزه پژوهش و فناوری این نهاد انقلابی است.
رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در پایان تأکید کرد: با راه‌اندازی شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) و راه اندازی مرکز شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه جوانان با همکاری ورزش و جوانان در تلاش هستیم روحیه کارآفرینی را در جوانان تقویت کنیم.