کتاب «پدیدارشناسی (بررسی فنوتیپی) گیاهان زراعی و باغی برای ویژگی های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی» منتشر شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۸۲۸۸ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « پدیدارشناسی (بررسی فنوتیپی) گیاهان زراعی و باغی برای ویژگی های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی » به همت انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
کتاب «پدیدارشناسی (بررسی فنوتیپی) گیاهان زراعی و باغی برای ویژگی های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « پدیدارشناسی (بررسی فنوتیپی) گیاهان زراعی و باغی برای ویژگی های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی » یک اثر ترجمه ای است که توسط مسعود قاسمی قهساره استادیار گروه علوم باغبانی دانشگاه شهرکرد ترجمه شده است.

کتاب در هفده بخش تحت عناوین: روش های مختلف انجام آزمایش‌های کشاورزی، ویژگی‌های فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی بذر، سنجش‌های رشد گیاه ، نرخ فتوسنتز ، ویژگی‌های تحمل خشکی، ویژگی های دیگر تحمل خشکی، ویژگی های مرتبط با آب بافت، ویژگی‌های تحمل تنش گرما ، ویژگی‌های تحمل تنش اکسیداتیو ، ویژگی‌های تحمل شوری، ویژگی‌های کیفی مغز، کربوهیدرات‌ها و آنزیم های مربوط، ترکیبات نیتروژن‌دار و آنزیم‌های مربوط، سایر شاخص‌های بیوشیمیایی، رنگدانه‌های گیاهی، تنظیم کننده‌های رشد و فنون واکاوی در 256صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

این کتاب روش‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به پدیدارشناسی گیاهان زراعی برای ویژگی‌های مختلف فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی کمک کند که شامل ارزیابی مزرعه‌ای این ویژگی‌ها و همچنین واکاوی آزمایشگاهی ترکیبات بافت در نمونه‌های به دست آمده از گیاهان مزرعه است.

کتاب حاضر اطلاعات مفیدی در مورد روش‌های مختلف قابل اعتماد پدیدارشناسی برای استفاده در آزمایشگاه، گلخانه و مزرعه برای دانشجویان و پژوهشگران زراعت، باغبانی، زیست‌شناسی مولکولی، گیاه شناسی و علوم مرتبط ارائه می‌دهد.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی