کتاب « حیوانات در ادبیات داستانی کودکان» وارد بازار نشر شد

۱۱ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۲ کد : ۱۹۶۳۸ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « حیوانات در ادبیات داستانی کودکان » به همت انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چاپ و منتشر شد.
کتاب « حیوانات در ادبیات داستانی کودکان» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب« حیوانات در ادبیات داستانی کودکان » یک اثر تألیفی است که به همت دکتر جهانگیر صفری استاد دانشگاه شهرکرد و منور محمدی کهیانی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه شهرکرد، تالیف و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان منتشر شده است.

این اثر در پنج فصل تحت عناوین: کلیات و تعاریف، توصیف و تحلیل نقش و ویژگی‌های حیوانات در داستانهای کودک، بررسی رابطه درونمایه با شخصیتهای داستانی در داستانهای کودک، تحلیل نهایی و نتیجه گیری و منابع در 259 صفحه در قطع وزیری وارد بازار نشر شده است.

ادبیات داستانی کودکان که نقش مهمی در پرورش ذهن و زبان و بالندگی اندیشه و زندگی کودکان دارد، می‌تواند در کنار لذت بخشی و ایجاد اوقاتی پر نشاط برای آنان، در آموزش علمی، اخلاقی و اجتماعی آنها به صورت غیر‌مستقیم موثر باشد.

این اثر به بررسی و تحلیل بسامد، چگونگی و علت استفاده از شخصیت‌های حیوانی در داستانهای کودکان شامل داستانهای تألیفی، ترجمهای و بازنویسی شده از متون کهن  پرداخته است که مطالعه آن میتواند برای پژوهشگران و نویسندگان و دانشجویان رشته ادبیات کودک و نوجوان مفید باشد.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند ، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چاپ کتاب معاونت فرهنگی