/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

جهاددانشگاهی با پشتوانه علمی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۰ کد : ۲۰۹۴۵ عمومی تاپ خبر
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند همانند اوایل انقلاب با انگیزه جهادی مشکلات و معضلات کشور را که نیازمند انگیزه‌های جهادی است، با پشتوانه علمی حل و فصل کند.
جهاددانشگاهی با پشتوانه علمی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیرقلی جعفری با اشاره به اینکه جهاد به استناد پشتوانه‌های علمی از اهداف تشکیل جهاددانشگاهی بود، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان که پشتوانه‌های علمی و دانشگاهی دارند می‌توانند معضلات جامعه را بر پایه مسائل علمی حل کنند و جهاد دانشگاهی انصافا از ابتدای انقلاب در عرصه‌های علمی در کشور خوش درخشید.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: پژوهشکده رویان یکی از موسسات علمی در بخش پزشکی است که جوانان نخبه و باانگیزه در این مرکز اقدامات بسیاری از جمله شبیه‌سازی، درمان بیماری و ... انجام می‌دهند و نام این پژوهشکده در اذهان مردم باقی مانده است.

وی با بیان اینکه اقدامات جهاددانشگاهی علاوه‌ بر حوزه پزشکی در مباحث پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و تبلیغی قابل توجه است، گفت: یکی از اقدامات تأثیرگذار جهاددانشگاهی ذخیره خون بند ناف نوزدان برای درمان بسیاری از بیماران است.

جعفری تأکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند همانند اوایل انقلاب با انگیزه جهادی مشکلات و معضلات کشور را که نیازمند انگیزه‌های جهادی است، با پشتوانه علمی حل و فصل کند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه‌های پژوهشی جهاددانشگاهی می‌تواند متنوع باشد، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند به عنوان مجاهد از ظرفیت‌های خود برای حل مسائل و معضلات کشور در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال استفاده کند و راهگشا باشد.

وی ادامه داد: واکسن کرونا امروز یکی از نیازهای اساسی کشور است، مراکز علمی تحت نظر جهاددانشگاهی می‌توانند با جهادی نوآورانه وارد این عرصه شوند و واکسن کرونا را تولید کنند.

جعفری با بیان اینکه استقلال و خودکفایی در محصولات استراتژیک مانند گندم برای کشور دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: موسسات تحقیقاتی تحت نظر جهاددانشگاهی می‌توانند با پشتوانه علمی، تحقیقاتی را در این حوزه انجام دهند، به طور مثال در بحث تهیه بذرهای پربازده و کم ‌آفت وارد عمل شوند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی جوان‌گرایی و پشتوانه علمی را از مهم‌ترین شاخص‌های جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: کانون‌های جهاددانشگاهی سرشار از جوانان با انگیزه است و باید از این ظرفیت‌های علمی برای حل مشکلات کشور بهره‌مند شد، رهبر معظم انقلاب امروز علم جوانگرایی را به دست گرفته‌اند.

وی در خصوص حمایت مسئولان از جهاددانشگاهی، تصریح کرد: اگر خلاء‌های قانونی در بحث فعالیت‌های مراکز جهاددانشگاهی وجود داشته باشد، مجلس یازدهم تمام قد آمادگی دارد این موانع را برطرف کند، در بحث اعتبارات نیز معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری نیز می‌تواند اعتباری را برای طرح‌های پژوهشی اختصاص دارد، آمادگی برای پیگیری مشکلات این نهاد وجود دارد.

کلید واژه ها: 40 سال خودباوری با جهاد دانشگاهی 40 سالگی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری نماینده مردم بروجن در مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی