/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

تمرکز بر آموزش، پژوهش، فرهنگ و اشتغال مهم‌ترین راهبرد جهاد دانشگاهی استان

۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۲ کد : ۲۱۳۰۳ عمومی تاپ خبر
در آستانه ورود جهاد دانشگاهی به دهه پنجم فعالیت خود، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از فعالیت این نهاد انقلابی از ابتدای فعالیت خود در استان گفت.
تمرکز بر آموزش، پژوهش، فرهنگ و اشتغال مهم‌ترین راهبرد جهاد دانشگاهی استان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی مهم‌ترین و برجسته‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان را راهبردهایی اعلام کرد که در طول مسیر حرکت رو به جلو، جهاد دانشگاهی برای خود تعریف و ترسیم کرده است و گفت: از جمله راهبردهایی که شاید بتوان گفت مهمترین و برجسته‌ترین‌ها است، تمرکز بر آموزش، پژوهش، فرهنگ و اشتغال بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی انقلابی و برخواسته از خود انقلاب است که به منظور ترویج و تحکیم اهداف مقدس انقلاب اسلامی به انجام ماموریت‌های خود در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال پرداخته است.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در دهه چهارم خدمت خود اهم فعالیت‌های خود را در راستای برنامه‌ریزی برای تبدیل این نهاد انقلابی به یک نهاد الهام بخش و تاثیر گذار در سطح استان و پیشرو در گسترش و توسعه علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهش و فناوری با همکاری، همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌های استانی و با توجه به نیازهای ملی و مزیت‌های بومی استان و گسترش این فعالیت‌ها در خدمت‌رسانی به مردم عزیز استان می‌باشد.

وی اظهار کرد: آموزش بیش از 60 هزار نفر در سال، فارغ التحصیل بیش از 3000 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی، توسعه مراکز آموزشی، برگزاری آزمون‌های استخدامی، جذب فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به تدریس از مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان تلاش برای حفظ، تبیین و گسترش روحیه جهادی به عنوان عنصر کلیدی و ضامن بقای جهاد دانشگاهی و سرلوحه قراردادن مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری از دانشگاهیان در مقاطع مختلف و جذب دانشجویان علاقه‌مند، مستعد و پرتلاش در قالب کانون‌ها و برنامه‌های این نهاد انقلابی را از مهم‌ترین اهداف حوزه فرهنگی عنوان و افزود: در حوزه فرهنگی این نهاد به لطف خداوند متعال منشاء خدمات ارزشمندی برای دانشجویان دانشگاه‌های استان بوده است.

وی گفت: این حوزه با تبلیغ و ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در بین دانشگاهیان، مشارکت فعال جوانان دانشجو را در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه تقویت کرده است.

رضایی فعالیت‌های دینی وقرآنی، ترویج آرا و اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مناظره‌‌های دانشجویی، دفاع سه دقیقه‌ای، چاپ کتاب، انجام طرح‌های افکارسنجی و نظرسنجی، اردوهای فرهنگی دانشجویی و ایجاد ده‌ها کانون فرهنگی دانشجویی و جشنواره‌ها و همایش‌های استانی و منطقه‌ای و انتشار اخبار سیاسی، اجتماعی، فرهتگی و قرآنی و .. را از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در خصوص حوزه پژوهش و فناوری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان همواره سعی کرده به صورت کاربردی از دانش و فناوری خود با هدف برنامه‌ریزی راهبردی و تدوین سیاست‌های کاری در حوزه پژوهش و فناوری و تعامل موثر و حضور فعال در نهادهای سیاست‌گذار و برنامه‌ریز گام بردارد.

رضایی واکنش جهاد دانشگاهی نسبت به مسائل روز را تبدیل تحریم به فرصت شمرد و گفت: واکنش جهاد دانشگاهی به مسائل روز مانند فرصت تحریم‌ها و مزیت‌های استانی و ... می‌توان به اقدامات و عملکرد جهاد دانشگاهی در عمر چهل ساله خود با تاکید بر استفاده از نیروهای کارآمد، متعهد، انقلابی . جهادی کارنامه درخشانی از خود برجای بگذارد.

وی گفت: ریل‌گذاری جهش تولید متاثر و برگزفته از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از نیروی انسانی خلاق، کارآمد، متعهد، توانمند و متخصص است و ورود جدی جهاد دانشگاهی در حوزه تامین مواد اولیه در کشور موجب بی‌نیازی تولید و صنعت از واردات این محصولات شد و کشور به همت جهادگران دانشگاهی در تولید بسیاری از محصولات خوکفا خواهد شد.

رضایی تعامل جهاد دانشگاهی استان با دستگاه‌های اجرایی، تحقیقاتی و صنعتی استان را در آموزش، پژوهش و فرهنگ در سطح خوب عنوان و افرود: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری بیش از 50 تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی استان دارد و این اطمینان وجود دارد که در آینده نزدیک این ارتباط دو طرفه با حضور شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی رشد چشمگیری داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به ورود جهاد دانشگاهی به دهه پنجم، برنامه آینده جهاد دانشگاهی استان را تقویت زیرساخت‌ها و توسعه مراکز در تمامی حوزه‌ها عنوان کرد و افزود: توسعه واحد بر اساس نیاز استان صورت می‌گیرد و با بررسی دقیق و با تاکید بر رفع نیازهای استانی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان منطبق با این نیازها دسته‌بندی و اجرا می‌شود.

جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری با همه خدماتی که در حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی انجام داده است اما در بحث توسعه و فعالیت های شاخص این نهاد انقلابی در استان در یکسال گذشته اقدام به راه اندازی مرکز آموزش کوتاه مدت شهرستان لردگان،  افتتاح شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان ، راه اندازی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی استان، اخذ موافقت دو مرکز خدمات تخصصی پژوهشی،پیگیری راه اندازی مرکز شتابدهی کسب و کار فناورانه جوانان، مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای پزشکی ، ایجاد چهار کانون فرهنگی دانشجویی ، مرکز تولید و خدمات محصولات فرهنگی، رشد 230 درصدی آموزش های تخصصی کوتاه مدت و اشتغال محور ، کسب 8 رتبه برتر استانی و کشوری، اجرای بیش از یکصد برنامه فرهنگی دانشجویی، انجام 18 طرح پژوهشی ، اشتغال زایی و افکارسنجی ، رشد 120 درصدی نمونه های خون بند ناف و انتشار بیش از 4000 خبر توسط خبرگزاری های ایسنا و ایکنا و چاپ بیش از 40 عنوان کتاب دانشگاهی از دیگر خدمات این نهاد انقلابی در استان است.

کلید واژه ها: 40 سال خودباوری با جهاد دانشگاهی 40 سالگی جهاد دانشگاهی تشریح عملکرد جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری