تشریح فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و عفاف و حجاب جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری

۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰ کد : ۲۱۹۲۳ فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۱۰۰ برنامه فرهنگی در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی در جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری اجرایی شد که این فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ دینی، اجتماعی، ملی، سیاسی، زیست‌محیطی و مطالعه بوده است.
تشریح فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و عفاف و حجاب جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی ۲۹ مردادماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تجاری‌سازی و فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان انجام می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۰ برنامه فرهنگی در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی در جهاددانشگاهی استان انجام گرفت که این فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ دینی، اجتماعی، ملی، سیاسی، زیست‌محیطی و مطالعه بوده است.

وی با بیان اینکه ۸ کانون در ذیل سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: تدوین بسته‌های الکترونیکی عفاف و حجاب برای دستگاه‌های اجرایی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت حجاب و عفاف برای دانشجویان، دیدار دانشجویان با خانواده شهید مدافع حرم منصور عباسی، نشست مجازی با موضوع تحکیم بنیان خانواده و کارگاه مهارت‌افزایی با رویکرد سبک زندگی اسلامی از جمله اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.

رضایی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری نیز شامل برگزاری سومین دوره طرح سراسری دانشجوی متدبر در قرآن کریم، برگزاری کارگاه روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای برای دانشجویان، برپایی ایستگاه هنر قرآنی، اجرای طرح دوشنبه‌های قرآنی، ایجاد کارگروه قرآن در فضای مجازی، اجرای پویش فرهنگی جامعه کبیره می‌خوانیم، اجرای طرح هماهنگ کرسی تلاوت و تدبر در قرآن و کارگاه یک گام تا اشتغال بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در خصوص سایر اقدامات فرهنگی جهاددانشگاهی استان، بیان کرد: برگزاری مناظرات دانشجویی، برگزاری مسابقات دفاع ۳ دقیقه‌ای پایان‌نامه‌های دانشجویی، برگزاری اردوهای دانشجویی طبیعت پاک و ایران مرز پر گوهر از دیگر اقدامات این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ۴۰ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ... توسط انتشارات جهاددانشگاهی به چاپ رسیده است، یادآور شد: همچنین در مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی ۱۳ طرح ملی و استانی اجرا شده است.

رضایی در پایان با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در چهارمحال و بختیاری، گفت: خبرگزاری ایسنا در تمامی رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقصادی در امر اطلاع‌رسانی حضور فعال دارد و خبرگزاری ایکنا با تولید ۱۷۰۰ خبر و گزارش در یکسال رتبه هفتم در کشور را به خود اختصاص داده است.