کتاب «درآمدی بر حمایت از زبان و ادبیات فارسی در نظام حقوقی ایران» منتشر شد

۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۳ کد : ۲۳۳۴۸ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «درآمدی بر حمایت از زبان و ادبیات فارسی در نظام حقوقی ایران » به همت انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد. 
کتاب «درآمدی بر حمایت از زبان و ادبیات فارسی در نظام حقوقی ایران» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب«درآمدی بر حمایت از زبان و ادبیات فارسی در نظام حقوقی ایران » توسط دکتر جواد محمودی استادیار دانشگاه شهرکرد، دکتر احمد امین استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهرکرد و لیلا رحیمی خویی در پنج فصل تحت عناوین: مقدمه، حمایت‌های حقوقی کلان از زبان و ادبیات، ساختارهای حامی زبان و ادبیات فارسی، حمایت از نمادهای زبان و ادبیات فارسی، حمایت دستگاه‌های اجرایی از زبان و ادبیات فارسی، حمایت دستگاه قضایی از زبان و ادبیات فارسی ، نتیجه‌گیری در 166صفحه در قطع وزیری، تألیف و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: در هر کشوری زبان، ادبیات، موسیقی و هنر در زمره عناصر هویتی آن کشور و بیانگر شناسنامه معنوی آن ملت به شمار می‌رود. زبان و ادبیات فارسی نیز، در گذر از هزاران سال، تغییر و تحول یافته و از میان سیل ویرانگر تهاجم قدرت‌های غرب و شرق به زمانه و نسل ما رسیده است. پاسداشت این یادگار ارزشمند و نماد هویت ملی ایران، وطیفه هر زمامدار دلسوز و بلکه یکایک شهروندان و ایران دوستان است. بدیهی است که ادیبان ارزشمند و نامداری در طول این هزاران سال برای پیشرفت، نگاهداری و گسترش این فرهنگ غنی ادبی کوشیده‌اند که باعث مباهات هر ایرانی و بلکه هر آزاده فرهنگ‌خواه در سراسر گیتی است.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند ، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی معاونت فرهنگی چاپ کتاب