تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری منعقد شد

۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۲ کد : ۲۴۵۵۳ عمومی تاپ خبر
تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان جهاد دانشگاهی استان و بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری به امضا رسید.
تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری منعقد شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سرهنگ هوشنگ فولادی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ۱۹ آبان‌ماه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بیان معرفی توانمندی‌های بسیج سازندگی اظهار کرد: فعالیت‌های گروه‌های جهادی و صندوق‌های اشتغال از جمله ظرفیت‌های بسیج سازندگی است.
وی به آمادگی این مجموعه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: ایجاد توسعه و پایدارسازی مشاغل از جمله زمینه‌های همکاری است و مشکل مهم در نبود موفقیت طرح‌های اشتغال‌محور دریافت نکردن آموزش و شناخت کافی از مشاغل است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از افراد استان در رشته‌هایی تحصیل کرده‌اند که زمینه کاری برایشان مهیا نیست، افزود: انتظار داریم افرادی که پای کار هستند زمینه را برای ورود افراد تحصیل‌کرده به حرفه‌های مختلف فراهم کنند.
فولادی به اهمیت مشاغلی مانند پرورش گیاهان دارویی در استان اشاره و بیان کرد: فرآوری گیاهان دارویی و تهیه اسانس از گیاهان بسیار مهم‌تر از تولید آن است.
در ادامه سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با تشریح ظرفیت‌های ملی و استانی به فعالیت‌های اخیر این نهاد در زمینه اشتغال استان اشاره کرد و توضیح داد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد علمی با همکاری با فعالیت‌های مختلف بسیج سازندگی خروجی قابل قبولی خواهد داشت.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با توجه به زیرساخت‌های موجود از جمله راه‌اندازی شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در زمینه آموزش‌های اشتغال‌محور، مشاوره‌های شغلی به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اتصال به بازار فروش و فروش محصول به طرق مختلف از جمله فروش‌های مجازی می‌تواند به افراد تحت پوشش بسیج کمک کند.
در حاشیه این دیدار رییس سازمان بسیج سازندگی استان از تولیدات صنایع دستی از جمله پیله ابریشم، سرمه‌دوزی، تولیدات خانگی در جهاد دانشگاهی دیدن کرد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انعقاد تفاهم نامه