کتاب «شبکه های عصبی و یادگیری عمیق» وارد بازار نشر شد

۰۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۹ کد : ۲۴۸۶۶ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « شبکه های عصبی و یادگیری عمیق » به همت انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
کتاب «شبکه های عصبی و یادگیری عمیق» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق » یک اثر ترجمه­ای است که به همت  سعید فروزنده کارشناس ارشد نرم افزار، هادی خسروی فارسانی و تقی جاودانی گندمانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهرکرد، در شش فصل تحت عناوین؛ استفاده از شبکه‌های عصبی در تشخیص اعداد دست نویس، نحوة عملکرد الگوریتم پس­انتشار، بهبود روند یادگیری شبکه‌های عصبی، استدلالی تصویری مبنی بر این که شبکه های عصبی قادر به محاسبة هر تابعی هستند، چرا آموزش شبکه‌های عصبی عمیق دشوار است و یادگیری عمیق، در 413صفحه در قطع وزیری ترجمه و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: استفاده از رویکرد ویژه­ای تحت عنوان یادگیری عمیق منجر به تحولی در بحث یادگیری در شبکه های مصنوعی گردید. یادگیری عمیق بخشی از یادگیری ماشینی است که سعی دارد بر مبنای مدل­سازی مفاهیم انتزاعی سطح بالای موجود در داده­ها، به دانشی در سطوح مختلف توانایی مناسبی در تصمیم­گیری ها فراهم نماید. استفاده از یادگیری عمیق امروزه به شدت در حال گسترش است به نحوی که تقریباً در همه زمینه های صنعتی مانند صنایع نظامی، دارویی و سم­شناسی، پردازش های تصویر و زبان طبیعی، مدیریت روابط با مشتریان، سیستم­های مالی و غیره استفاده از این رویکرد منجر به کارآمدی بیشتر سیستم­های کامپیوتری شده و به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند ، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب معاونت فرهنگی