جلد سوم کتاب «بیوانفورماتیک و ژنومیکس کاربردی» منتشر شد

۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۷ کد : ۲۵۴۹۵ فرهنگی تاپ خبر
جلد سوم کتاب «بیوانفورماتیک و ژنومیکس کاربردی» با ترجمه سمیه رئیسی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد و فروغ طاهری، به همت انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
جلد سوم کتاب «بیوانفورماتیک و ژنومیکس کاربردی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «بیوانفورماتیک و ژنومیکس کاربردی» در هفت فصل شامل: ژنومها در سراسر درخت زندگی، ژنومهای تکمیل شده: ویروسها، ژنومهای تکمیل شده: باکتریها و آرکئیها، ژنوم جانداران یو کاریوت: قارچها، ژنوم جانداران یو کاریوتی: از انگلها تا پریماتها، ژنوم انسان، بیماریهای انسانی در 585صفحه در قطع رحلی، ترجمه و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در دنیای امروز، بدون بیوانفورماتیک تقریباً تمام تحقیقات در زمینه علومزیستی یا ناقص هستند یا قابل انجام نیستند. با شنیدن واژه بیوانفورماتیک، افراد آن را به دادههای NGS و یا آنالیزهای دادهای تعمیم میدهند؛ اما در حقیقت این علم فراتر از این موارد است. بیوانفورماتیک، یک علم بینرشتهای است که روشها و ابزارهای نرمافزاری را برای درک دادههای بیولوژیک توسعه میدهد. در گذشته، افراد علم بیولوژی و کامپیوتر را دو زمینه کاملاً جداگانه محسوب میکردند، اما در عصر حاضر مشخص شده است که با داشتن دانش کامپیوتر و تلفیق آن با تکنولوژی ژنی، پزشکی، بهداشت و سلامت میتوان به جنبه‌هایی از آگاهی در جهت کشف موارد قابلتوجه در این زمینهها دست یافت. ثابت شده است که بیوانفورماتیک پتانسیل بالایی برای شناسایی بیماریها دارد، از طرف دیگر این علم در تعیین درمان و کمک به انسانها برای زندگی بهتر نقش قابلتوجهی دارد.

قابل ذکر است که با مطالعه این کتاب میتوانید مقدمات بسیاری از زمینههای این علم را فرابگیرید و بهعنوان سرنخ قابل قبولی برای ادامه مسیر، از آن یاری بجوئید. در این کتاب سعی شده است تمامی بخشهای موردنیاز برای دانشجویان، محققان و نیز مدرسان فراهم شود. کتاب، در عینحال که توضیحات جامعی را ارائه داده است، سعی کرده تا تمامی بخشها را بهصورت قابلفهم و دقیق ارائه کند تا خوانندگان علاوه بر استفاده علمی، از مطالعه آن لذت ببرند.

گفتنی است، جلد اول و دوم این کتاب نیز توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان و مترجمین مورد اشاره در ماه‌های اخیر وارد بازار نشر شد.

انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند و تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند.

اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ تماس حاصل کنند ، همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چاپ کتاب