اشتغال پایدار مهم ترین هدف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۷۶۴۶ آموزش و کارآفرینی تاپ خبر
رئیس هیات مدیره موسسه خیریه نوید مهر پردنجان استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد اشتغال پایدار مهم ترین هدف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باشد.
اشتغال پایدار مهم ترین هدف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری با اعضای هیئت مدیره موسسه خیریه نوید مهر شهر پردنجان در راستای تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهت معرفی افراد واجد شرایط برای شرکت در طرح دیدار کرد.
در این دیدار سید غلامرضا رضوی با بیان مزیت‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نسبت به طرح‌های پیشین در کشور، گفت: ارائه آموزش‌های عمومی، تخصصی مشاوره، اتصال به بازار، فروش تضمینی، عدم وابستگی به وام و بدهکار نشدن متقاضی، ایجاد درآمد پایدار، شبکه‌سازی، بیمه توافقی، تولید قراردادی بین متقاضی و پیشران، عدم وابستگی به سازمان‌های حمایتی، ارتقای کیفیت محصول متناسب با نیاز بازار، استانداردسازی و اصلاح زنجیره ارزش از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های این طرح است.
وی افزود: در نتیجه این طرح متقاضی به ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، دسترسی به پیشران‌های (کارفرماهای) متعدد، افزایش اعتبار شغلی، اشتغال‌زایی برای سایرین و تبدیل شدن شغل خانگی به شغل خانوادگی، ارتقای کیفیت زندگی و در نهایت ایجاد درآمد پایدار و کسب‌وکار مستقل دست می‌یابد. 
رضوی همچنین یکی از راهکارهای مناسب توانمند سازی اقشار جامعه را  ایجاد اشتغال پایدار منتهی به درآمد پایدار و اتصال به بازار فروش عنوان کرد.
سیروس رحیمی، رئیس هیات مدیره موسسه خیریه نویدمهر نیز ضمن برشمردن مزایای طرح و تقدیر از جهاددانشگاهی درخصوص هدفمند نمودن و نتیجه دارکردن ایجاد اشتغال در جامعه از سوی رئیس و اعضای هیئت مدیره این موسسه، در راستای اطلاع رسانی مناسب و معرفی افراد واجد شرایط زیر مجموعه به جهاد دانشگاهی قول همکاری مساعد داد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مشاغل خانگی