تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی  منعقد شد

۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۹:۲۴ کد : ۲۷۸۷۸ عمومی تاپ خبر
تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری منعقد شد.
تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و دانشگاه آزاد اسلامی  منعقد شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری،۲۰ بهمن‌ماه در این  آیین، با اشاره به رتبه بالای بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: کسب و کارهای خانگی برای قشر دانشجو می‌تواند دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی در بحث مزارع گیاهان دارویی، اسانس‌گیری گل‌محمدی و گیاهان دارویی، کارگاه‌های تولیدی دارد، که خوشبختانه بحث برند این واحدهای تولیدی حل شد.

رحیمی تاکید کرد: می‌توان با ارائه تسهیلات و آموزش‌های مهارتی دانشجویان را به سمت اشتغالزایی سوق داد.
در ادامه سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: کسب مهارت در کنار تحصیل برای دانشجویان یک ضرورت محسوب می‌شود و دانشجویان می‌تواند در کنار تحصیل علم و دانش با مهارت راه‌اندازی کسب و کار خانگی با کمک جهاد دانشگاهی آشنا و حتی ورود پیدا کنند.

وی افزود: دانشجویان برخی دانشگاه‌هایی که شهریه پرداخت می‌کنند، می‌توانند در کنار تحصیل با راه‌اندازی مشاغل خانگی بار مالی ناشی از تحصیل را تا حدودی جبران کنند و برای خود منبع درآمدی داشته باشند.

رضایی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک ظرفیت عظیم نیروی انسانی به خصوص در حوزه دانشجویی برای ورود به مشاغل خانگی دارد و جهاددانشگاهی نیز با تجربه بسیار خوبی که در طرح مشاغل خانگی در استان برای بیش از ۲۸۰۰ نفر از زنان استان اجرا شد و کمک بسزایی  در در رفع بیکاری در استان داشته است.

وی با بیان اینکه اتصال به بازار یکی از مشکلات تولیدکنندگان در بحث مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی در اجرای ‌طرح نوین مشاغل خانگی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر فاز اتصال به بازار را در دستور کار قرار داد.

رضایی ادامه داد: در حوزه آموزش های کوتاه مدت تخصصی و اشتغال محور جهاد دانشگاهی نیز برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می تواند تاثیر بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال جوانان داشته باشد.

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: این نهاد انقلابی آمادگی دارد با استفاده از همه ظرفیت ها  برای همکاری دو جانبه میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه آزاد اسلامی برای فعالیت های فرهنگی ، پژوهشی ، آموزشی و اشتغال و کمک به ایجاد کسب و کار و فرهنگ کارآفرینی گام های بسیار موثری بردارند.