در دیدار مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان با بخشدار جونقان،طرح توسعه مشاغل خانگی تشریح شد

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۴ کد : ۲۸۱۹۳ آموزش و کارآفرینی
درنشست مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بخشدار جونقان واعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران بخش، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تشریح شد.
در دیدار مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان با بخشدار جونقان،طرح توسعه مشاغل خانگی تشریح شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سید غلامرضا رضوی در این دیدار با ارائه آخرین جزئیات اجرای طرح‌ ملی توسعه مشاغل خانگی استان، گفت: امید است با اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی 800 نفر در استان به درآمد پایدار برسند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاه استان با بیان اینکه اجرای این طرح از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است، اظهار کرد: این طرح در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب‌شناسی طرح‌های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی و به تصویب رسید و به‌منظور اجرا و پیاده‌سازی به جهاددانشگاهی واگذار شد تا شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار و با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی انجام شود.

به گفته وی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نماینده کارفرما و جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با سهمیه ۸۰۰نفر مجری طرح در استان است.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری افزود:  این طرح  شامل سه فاز "تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان"(فاز اول)، "شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان" ((فاز دوم) و "اتصال به بازار" (فاز سوم) است.

رضوی با اشاره به اهمیت اتصال علاقه مندان به مشاغل خانگی به بازار، خاطرنشان کرد: این طرح بسیار بازارمحور است که نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مشاغل خانگی