برگزاری اولین جلسه آموزش‌های عمومی کسب و کار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ویژه متقاضیان شهرستان های فارسان و کوهرنگ

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۳ کد : ۲۸۱۹۵ آموزش و کارآفرینی
اولین جلسه آموزش های عمومی کسب و کار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ویژه متقاضیان شهرستان های فارسان و کوهرنگ با حضور مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان برگزار شد.
برگزاری اولین جلسه آموزش‌های عمومی کسب و کار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ویژه متقاضیان شهرستان های فارسان و کوهرنگ

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، شاپورحیدری با بیان اینکه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  کارفرما و جهاد دانشگاهی با سهمیه ۸۰۰نفر مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان است، خاطرنشان کرد: این طرح  با تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان به عنوان گام اول، شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان به عنوان گام دوم وهمچنین اتصال به بازاربه عنوان گام سوم به همت جهاددانشگاهی در استان در حال اجرا است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان این طرح  را بازارمحور دانست و با بیان اینکه که نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند، ادامه داد: پیشرانان بر اساس معیارهای مشخص، از میان بخش خصوصی متبحر در حوزه بازار، انتخاب می‌شوند که برای تولید کالای باکیفیت و ارزان‌قیمت از نیروی آموزش‌دیده در این طرح، استفاده می‌کنند.

شاپورحیدری رسیدن به درآمد پایدار را از اهداف اصلی این طرح ملی دانست و تصریح کرد: متقاضیانی که توان تولید دارند ولی توان فروش ندارند، با معرفی به پیشران (تولیدکننده ماهر و توانمند) و وصل شدن به بازار و شبکه‌سازی، صاحب شغل و درآمد پایدار می‌شوند. این در حالی است که در طرح‌های قبلی متقاضیان تنها با کسب یک مهارت و سپس تهیه مواد اولیه با سرمایه شخصی یا اخذ وام از نهادهای حمایتی اقدام به تولید می‌کردند که به دلیل عدم شناخت بازار، نداشتن کیفیت لازم و استاندارد مناسب، نداشتن بسته‌بندی مناسب، نداشتن بودجه و دانش تبلیغات، بازاریابی و برندسازی، در فروش دچار مشکل و شکست می‌شدند.

به گفته وی، پیشران با ارائه آموزش‌های تخصصی بازار به متقاضی و عقد قرارداد فروش تضمینی، ضمن توانمندسازی متقاضی متناسب با نیاز و سلیقه بازار این اطمینان خاطر نسبت به بازاریابی و فروش محصول تولیدی را ایجاد می‌کند تا متقاضی دغدغه‌ای در این خصوص هم نداشته باشد.

شاپورحیدری ادامه داد: پیشران‌ها نیز خود صاحبان برندهای معروف بازار هستند که می‌توانند با به کارگیری نیروهای آموزش‌دیده در این طرح، بدون درگیر شدن در مسائل استخدام و تأمین فضا و تجهیزات برای نیروی کار، نسبت به توسعه کسب‌وکار خود اقدام کنند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مشاغل خانگی