انتشار کتاب «دستورالعمل کاربردی تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان»

۲۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۵ کد : ۲۹۶۶۰ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « دستورالعمل کاربردی تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان » به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شد.
انتشار کتاب «دستورالعمل کاربردی تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان»

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب« دستورالعمل کاربردی تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان» توسط فرزانه شیروانی فارسانی مدرس دانشگاه و دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه صنعتی اصفهان گردآوری و توسط شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان منتشر شده است.

این اثر در شش فصل تحت عناوین؛ مقدمه، اهمیت تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان، فیزیولوژی تولید مثل و کلیات تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان، ویژگی‌های منابع آبی مناسب جهت تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان، کارگاه و تجهیزات تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان، مراحل عملیات تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان، مهم‌ترین بیماری‌ها در کارگاه‌های تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در 153صفحه در قطع وزیری به چاپ رسیده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: توسعه آبزی‌پروری نتایج بسیار مثبت اقتصادی، سلامت غذایی و اجتماعی برای کشورها به همراه می‌آورد. ذخایر طبیعی آبزیان در دریاها و رودخانه‌ها در امروز و در آینده به هیچ‌وجه جوابگوی تقاضای مصرف کنندگان نیستند، بنابراین با کاهش ذخایر ماهی در طبیعت و نیز تخریب زیستگاه‌های طبیعی مناسب ماهی برای زادآوری و جبران کاهش ذخایر، اقدام به تکثیر و پرورش ماهیان در محل‌های مناسب، بهترین راه برای دستیابی و تأمین غذا در جوامع انسانی است.
کتاب حاضر با بررسی تمام مراحل تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان و استفاده از تجربیات محققان و پرورش دهندگان در این حوزه، سعی دارد که اصول تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان را به صورت علمی و با بیان ساده ارائه نماید تا همه ذی‌نفعان در حوزه تکثیر ماهی قزل‌آلای رنگین کمان بتوانند دستورالعملی جامع و کاربردی برای هر چه بهتر انجام دادن عملیات تکثیر، در اختیار داشته باشند.
گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی - معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۲۰۳۲۳ یا ۳۲۳۲۰۰۷۰ و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چاپ کتاب