کتاب «تحقیقات کیفی در پرتو اخلاق» منتشر شد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۲ کد : ۳۰۹۸۹ فرهنگی تاپ خبر
کتاب «تحقیقات کیفی در پرتو اخلاق» با ترجمه مریم هادی و مهران بلالی دهکردی، به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب «تحقیقات کیفی در پرتو اخلاق» منتشر شد

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، این کتاب در هفت سر فصل تحت عناوین؛ پیش درآمد، تفکر اخلاق مند؛ رویکردهای مختلف نسبت به اخلاق در تحقیق، رضایت آگاهانه، گمنامی و رازداری، خطر و ایمنی، دوراهی‌های اخلاقی، حوزه‌های بعدی برای مسئله اخلاق در تحقیق کجاست؟ در 153 صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
موضوع اصلی کتاب این است که توجه به چارچوب های اخلاقی امری مهم در یاری رساندن به محققین است، چرا که آنان را برای تفکر در باب چالش های پیش رو راهنمایی می کنند. چارچوب های اخلاقی این فرصت را به محققین می دهند تا درباره این حس درونی بیشتر بیندیشد و در نهایت برای آن یک توجیه منطقی بیابند. تمرکز این کتاب حول سه محور اصلی است. نخست این که محققین می بایست چالش های اخلاقی را در تمام طول تحقیق خود در نظر داشته باشند. دوم این که فهم رویکردهای فلسفی مختلف به مسئله اخلاق در تحقیق و مشخص کردن رویکردی که متناسب با چارچوب وجدانی و فکری محقق باشد، به آنها کمک می کند تا بتوانند با چالش هایی که در پیشبرد تحقیق ظهور می کنند بهتر دست و پنجه نرم کنند و سوم این که علیرغم روایت های ناخوشایندی که از رفتارهای غیر اخلاقی شده است، بیشتر چالش های اخلاقی که محققین با آن درگیرند، نسبتاً پیش پا افتاده به نظر می رسند اما همچنان حائز اهمیت و قابل توجه هستند.
گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. 
همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چاپ کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی