کتاب « ماهیان زینتی آب شیرین، دریایی و بی مهرگان آبزی» وارد بازار نشر شد

۰۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۴ کد : ۳۱۳۲۲ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « ماهیان زینتی آب شیرین، دریایی و بی مهرگان آبزی» به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « ماهیان زینتی آب شیرین، دریایی و بی مهرگان آبزی» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « ماهیان زینتی آب شیرین، دریایی و بی مهرگان آبزی» یک اثر تألیفی است که به همت دکتر رحیم پیغان عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و دکتر معصومه بشیری و دکتر حسین مومنی منتشر شده است و در چهار فصل تحت عناوین؛ ماهیان آکواریومی آب شیرین، ماهیان تزئینی حوض و استخر، ماهیان آکواریومی آب شور و بی مهرگان آکواریومی در 205 صفحه در قطع وزیری، تألیف و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در این کتاب بسیاری از ماهیان آکواریومی را مورد مطالعه قرار می دهیم و تفاوت های اساسی بین ماهیان آکواریومی آب شیرین و آب شور را توضیح خواهیم داد.
در بخشی از کتاب آمده است: ایجاد، نگهداری و تهیه آکواریوم آب شور (دریایی) از منابع آب شیرین کار دشواری است. ماهی دریایی چالش برانگیز محسوب می شود زیرا آب دریا ترکیب و دمای بسیار پایداری، (برخلاف آکواریوم که شرایط متغییر می باشد) دارد. برخلاف ماهی آب شیرین، بیشتر گونه های دریایی نسبت به نوسانات کیفیت آب تحمل کمی دارند و بنابراین نگه داشتن آنها در آکواریوم خانگی نیازمند نظارت بیشتر، توجه به جزئیات و صبر بیشتر به خصوص در مراحل اولیه است زیرا شرایط زیستی مخزن ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا کاملاً تثبیت شود.  
یاد آور می شود انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب