تندیس ملی فداکاری به دو تن از خانواده‌های فداکار سلامت در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۳ کد : ۳۱۶۰۹ فرهنگی تاپ خبر
آیین اهدای تندیس نمادین فداکاری به دو تن از خانواده‌های فداکار سلامت در چهارمحال و بختیاری توسط جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
تندیس ملی فداکاری به دو تن از خانواده‌های فداکار سلامت در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، آیین اهدای تندیس نمادین فداکاری به دو تن از خانواده‌های فداکار سلامت در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، در این آئین رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجن حضور داشتند.

سیروس رضایی ۱۲ خردادماه در این آیین، اظهار کرد: از سال گذشته جشنواره ملی اعطای تندیس فداکاری به مدافعان سلامت با هدف تجلیل از خانواده‌های معظم فداکار سلامت در سراسر کشور آغاز و این مراسم همچنین در چهارمحال و بختیاری برای تجلیل از خانواده‌های مدافعان سلامت برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری افزود: در این استان از سه خانواده فداکار سلامت که دو تن از آن‌ها در شهرستان بروجن و یک تن  نیز در شهرستان شهرکرد بودند، تجلیل به عمل آمد، البته به دلیل شرایط کرونا این آئین تجلیل با تاخیر برگزار شد.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این آئین تجلیل از خانواده‌های فداکار سلامت در چهارمحال و بختیاری ترویج فرهنگ فداکاری، شجاعت، دلاوری و از خودگذشتگی به‌منظور پاسداشت تعهد، تخصص و نوع دوستی بوده که این موضوع باعث افتخار مجموعه دانشگاهی و جهاد دانشگاهی است که از این خانواده‌ها تجلیل کند.

تیم سلامت جان خود و خانواده‌شان را به خطر انداخته‌اند تا مردم در آرامش زندگی کنند

در ادامه این آئین حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا، مبارزه و جهاد، نظام جمهوری اسلامی از قدرت بالایی در سطح بین‌المللی برخوردار است، اظهار کرد: امروز معاملات بین‌المللی براساس نظر جمهوری اسلامی رقم می‌خورد که این ادعای دشمنان در مقالات علمی و در نوشته‌های آن‌ها به صورت مکتوب مشاهده می‌شود.

وی افزود: امروز تیم سلامت جان خود و خانواده‌شان را به خطر انداخته‌اند تا مردم در آرامش زندگی کنند، بنابراین لازم است از زحمات خانواده شهدای مدافع سلامت قدردانی کرد.

صفی با اشاره به کتاب همرزمان حسینی به قلم مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در این کتاب تعریف درستی از جهاد بیان شده، یعنی مجاهد فی‌سبیل‌الله کسی است که  تلاش حداکثری خود را برای برپا داشتن مولفه‌های حاکمیت الهی انجام دهد که طبق این بیان تلاش کادر بهداشت و درمان نیز در همین امر است.

راه‌اندازی ۱۲ مرکز واکسیناسیون در این شهرستان در بروجن

در ادامه محمدحسن کرمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجن با اشاره به درگیری ۱۵ ماهه کادر بهداشت و درمان با ویروس کرونا، گفت: تاکنون برای انجام تست کرونا ۲۱۱۷۳  نفر به مراکز درمانی شهرستان بروجن مراجعه کرده‌اند که از این تعداد تست ۷۷۵۱ نفر مثبت اعلام شده است، همچنین تعداد موراد فوتی ناشی از این ویروس در این شهرستان به ۲۰۱ نفر رسیده که متاسفانه دو نفر از فوتی‌های شهرستان، از کادر بهداشت و درمان بود و خسارت سنگینی را برجای گذاشت.

وی افزود: هدف سیستم بهداشت و درمان شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و درمان آن‌ها است تا از این طریق ویروس به افراد سالم سرایت نکند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجن از راه‌اندازی ۱۲ مرکز واکسیناسیون در این شهرستان خبر داد و گفت: امید است بتوان با استفاده از واکسن تولید داخل تمام گروه‌های سنی به ویژه افراد بالای ۱۸ سال را واکسینه کنیم.

لازم به ذکر است، در پایان این آیین از خانواده فداکاران سلامت پریسا رفیعی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن و ذبیح‌الله کاویانی تجلیل شد، همچنین در قالب این طرح ملی از خانواده شهیده مدافع سلامت رضوان نیرومند چالشتری در روزهای آینده تجلیل به‌عمل می‌آید.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تندیس فداکاری