در مناظره انتخاباتی جهاددانشگاهی چه گذشت؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۳ کد : ۳۲۰۵۴ فرهنگی تاپ خبر
مناظره انتخاباتی با محوریت مطالبات دانشجویان و جوانان با حضور نمایندگان پنج نامزد انتخاباتی در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
در مناظره انتخاباتی جهاددانشگاهی چه گذشت؟

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مناظره انتخاباتی با محوریت مطالبات دانشجویان و جوانان با حضور نمایندگان پنج نامزد انتخاباتی در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این مناظره به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با این موضوع پرداختند.

هدایت الله نصیری، نماینده ستاد امیرحسین قاضی زاده هاشمی در چهارمحال و بختیاری در این مناظره به بیان برنامه‌های مدنظر این نامزد ریاست جمهوری پرداخت و اظهار کرد: نام دولت مدنظر آقای قاضی‌زاده هاشمی،‌ "سلام" است که در این دولت، ۵۵۰ پست راهبردی شناسایی شده است، افرادی که پست‌های دولتی مدنظر خود دارند، طی این آزمون رتبه‌بندی و محبوبیت‌سنجی می‌شوند.

وی با اشاره به مسئله سربازی و کنکور در دولت سلام، افزود: بهترین سال‌های عمر یک جوان صرف کنکور و سربازی می‌شود،‌ اعتقاد دولت سلام بر حذف کنکور است و افرادی که دوره سربازی را می‌گذرانند باید هم‌زمان شغلی را یاد بگیرند.

نصیری یکی از شعارهای دولت سلام را بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: یکی از موانع ازدواج، نبود شغل است، باید بازنگری صورت بگیرد و شغل‌های جدید ایجاد شود، وضعیت کنونی اقتصادی و اشتغال پایین در کشور، به‌دلیل روی کار آمدن افرادی بوده است که تخصص نداشته‌اند.

بسیاری از جوانان کشور درگیر مطالبات خود هستند

در ادامه این مناظره مجتبی نوروزی نماینده ستاد حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های اصلی کشور به‌حساب می‌آیند، اظهار کرد: باید نیازهای یک جوان یعنی اشتغال، مسکن و ازدواج حل شود، اگر این اولویت‌ها حل نشود نمی‌توان از وی انتظار کمک داشت و امروز بسیاری از جوانان کشور، درگیر مطالبات اولیه خود هستند.

وی اولین رویکرد دولت سید ابراهیم رئیسی را توجه به قشر جوان دانست و افزود: برای حل مسائل جوانان باید از خود آنان و از طریق مسئولیت‌ دادن و سپردن زمام امور کشور به آنان استفاده کرد.

نماینده ستاد حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در چهارمحال و بختیاری سوء مدیریت، اختلال در نرم‌افزار اداری کشور و تحریم را سه مشکل اصلی کشور عنوان و بیان کرد: از بین این سه موضوع، سوء‌مدیریت مهم‌ترین مسئله است که می‌تواند بقیه مشکلات را حل یا ایجاد کند.

نوروزی عرصه سیاست داخلی و خارجی را به هم تنیده توصیف و تصریح کرد: نگاه دولت حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی این نیست که بدون تعامل با دنیا، مشکلات داخلی حل شود، در واقع نگاه اصلی این است که اقتدار داخلی، اقتدار خارجی را تضمین می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر مدیریت جهادی و عالمانه بر کشور حاکم شود، تحریم‌ها اثری نخواهند داشت، باید بدانیم که تحریم‌ها علیه ایران همواره وجود دارد و در آینده نیز ادامه‌دار است.

امیدآفرینی موضوعی فراموش شده در کشور است

احسان قائدی نماینده سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور را جوانان دانست و اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، نیاز به دولت جوان حزب‌اللهی در کشور وجود دارد.

وی به کاهش نرخ رشد جمعیت اشاره و بیان کرد: این نرخ در سال ۱۳۹۰، ۱.۲۹ بوده است و اکنون به کمتر از یک رسیده است، برای حل این مسئله باید مشکل اشتغال و مسکن مرتفع شود که دولت مدنظر سعید جلیلی برای ازدواج سیاست‌های تشویقی را در نظر گرفته است.

قائدی رویکرد دولت سعید جلیلی را استفاده از ظرفیت داخلی و تولید دانست و افزود: امیدآفرینی موضوعی فراموش شده است، اقدامات دولت‌ها باعث این معضل را به‌وجود آورده است، باید تولید رونق بگیرد تا امید افزایش یافته و فرار مغزها صورت نپذیرد.

نماینده سعید جلیلی در استان در پایان گفت: افراد بازنشسته باید مسندهای شغلی را کنار گذاشته و میدان را به جوانان بسپارند.

همه مردم حق تصمیم‌گیری برای کشور را دارند

عباس موسایی نماینده ستاد عبدالناصر همتی در چهارمحال و بختیاری در ادامه این مناظره نسبت دادن مشکلات کشور را به دولت‌های یازدهم و دوازدهم غیر منصفانه و غیر واقعی عنوان و اظهار کرد: کشور نتوانسته است به مدرنیته دموکراتیک دست پیدا کند، عده‌ای در کشور خود را قیم مردم دانسته و متاسفانه جوانان قربانی این تفکر شده‌اند، باید گفت حاکمیت برآمده از اراده مردمان است و همه مردم حق تصمیم‌گیری برای کشور را دارند.

وی با بیان اینکه عصر حاضر، عصر دهکده جهانی است، افزود: نمی‌توان اطراف کشور را حصار کشید، شعار " ما می‌توانیم" که چندسالی است توسط عده‌ای در کشور سر داده می‌شود، دقیقا مصداق قطع ارتباط با دنیا است.

موسایی با اشاره به خدمات دولت‌های یازدهم و دوازدهم، گفت: عده‌ای مانع از به ثمر رسیدن گفتمان FATF و در نتیجه به مخاطره افتادن معیشت مردم شده‌اند، باید گفت که میزان فروش نفت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به قبل افزایش پیدا کره است.

نماینده عبالناصر همتی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همه جوانان انقلابی هستند، گفت: مصلحت نظام، مصلحت مردم است و همه افرادی که ملزم به قانون اساسی هستند، انقلابی محسوب می‌شوند.

وی استکبارستیزی را بخشی از شعارهای اصلاح‌طلبان عنوان کرد و ادامه داد: از سیاست‌های خارجی دولت‌های یازدهم و دوازدهم حمایت می‌شود، اما نسبت به سیاست داخلی این دولت‌ها انتقاداتی وارد است.

کشور در تربیت مدیران قوی با مشکل مواجه است

در پایان این جلسه عباس پیکار نماینده محسن رضایی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند از ظرفیت جوانان غافل شود، گفت: کشور در تربیت مدیران قوی با مشکل مواجه است، این موضوع سبب می‌شود که جوانان توانمند نتوانند در جایگاه شایسته قرار بگیرند.

وی افزود: اگر بخواهیم سازندگی، عمران وتوسعه کشور را با قاطعیت دنبال کنیم، ناگزیر به استفاده از ظرفیت نیروهای جوان هستیم و در واقع جوانان در خط مقدم تحولات سیاسی و اجتماعی هستند.

نماینده محسن رضایی در چهارمحال و بختیاری تربیت‌های اشتباه خانوادگی را یکی از معضلات جامعه جوانان کشور ارزیابی و بیان کرد: خانواده‌ها به‌گونه‌ای عمل کرده‌اند که فرزندان وابسته پدر و مادر خود شوند، این موضوع باعث ناتوانی جوان و در سطح کلان، ضعف مدیریتی می‌شود.

پیکار تولید را مسئله نخست دولت محسن رضایی عنوان و خاطرنشان کرد: حل موضوع اشتغال نیازمند اصلاح بسیاری از موانع تولید است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتخابات