کتاب « تشخیص سقط جنین و مرگ و میر نوزادان در حیوانات » وارد بازار نشر شد

۰۵ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۳ کد : ۳۲۴۹۱ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « تشخیص سقط جنین و مرگ و میر نوزادان در حیوانات» به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « تشخیص سقط جنین و مرگ و میر نوزادان در حیوانات » وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « تشخیص سقط جنین و مرگ و میر نوزادان در حیوانات» یک اثر ترجمه ای است که به توسط دکتر فرید براتی عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در 184 صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: مشخص نمودن دلیل فطعی سقط یا مرگ و میر نوزادان عموماً تلاشی بیهوده و بی ثمر است. جنین های سقط شده اغلب در زمان ارسال، اتولیز شده هستند و این امر توانایی جدا سازی عامل بیماری‌زای خاص یا تشخیص ضایعات ظاهری و میکروسکوپی مرتبط را محدود می کند. حتی اگر جنین و غشاهای اطراف آن تازه باشند، دستیابی به یک عامل خاص به ندرت اتفاق می افتد. دامپزشکان و آزمایشگاه های تشخیص حجم زیادی از زمان و منابع را بر روی این موارد هزینه می‌کنند و نتیجه تشخیص نهایی معمولاً، سقط ناشناخته و یا سقط با دلیل نا مشخص است. علیرغم چنین شانس ضعیفی، همیشه جهت رسیدن به تشخیص قطعی باید یک رهیافت ثابت و سیستماتیک مدنظر باشد. دامپزشکان و یا افراد ارسال کننده نمونه باید آگاه باشند که مواردی که نتیجه آزمایش منفی است، با عدم تشخیص متفاوت است. نتایج منفی تست برای عوامل متداول سقط و مرگ و میر نوزادان بیشتر بیانگر آن است که تمرکز تشخیص باید در جهت عوامل ممکن دیگر همانند اختلالات ژنتیکی، کمبودهای تغذیه ای و یا زیادی برخی اجزای خوراک، عوامل محیطی و عملکرد مدیریتی باشد.

گفتنی است، شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.

 

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب