رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری؛

خدمات گسترده جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۴ کد : ۳۴۰۰۸ عمومی تاپ خبر
رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در واقع یک نهاد علمی برآمده از انقلاب است، گفت: جهاد دانشگاهی در این استان و همچنین سراسر کشور خدمات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری دارد.
خدمات گسترده جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف

   به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بسیج در خصوص عملکرد جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در واقع یک نهاد برآمده از انقلاب است، به این دلیل که شکل‌گیری این نهاد مانند جهاد سازندگی، کمیته امداد و سپاه پاسداران پس از پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت، در حالی که دانشگاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وجود داشت.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری، افزود: جهاد دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری و همچنین سراسر کشور خدمات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری دارد، سیاست‌زدگی آفتی است که امکان دارد هر مکانی را گرفتار کند و متاسفانه جهاد دانشگاهی نیز به دلیل مباحث سیاسی در مقطعی گرفتار این مشکل شد.

وی ادامه داد: در مجموع عملکرد و رتبه جهاد دانشگاهی در بین نهادهای انقلابی مثبت و مطلوب است، خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف در این نهاد انجام می‌شود، برای مثال جهاددانشگاهی در حوزه‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت خبرگزاری ایکنا و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی و ... اقدامات موثری را انجام داده است، افزایش فعالیت‌های فرهنگی موجب افزایش کیفیت عملکرد جهاد دانشگاهی نیز می‌شود، البته برخی نقدها و انتقادات نیز در این زمینه وجود دارد.

بسیج عنوان کرد: پیروی از ولایت فقیه به‌ویژه در گام دوم انقلاب اسلامی منجر به اتفاقات مثبت در راستای دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی می‌شود، یکی از عوامل ارتقای سطح کیفی عملکرد هر نهادی این شاخصه‌ها است، همچنین در صورتیکه جهاد دانشگاهی انقلابی فکر و اقدام جهادی کند، می‌تواند تاثیر بسیاری در جامعه‌ در حال رشد و رو به کمال امروز داشته باشد، زیرا زمینه‌های مورد نیاز در جامعه امروز ایران وجود دارد و مردم برای رویکردهای جدید و کمک به جهت پیشرفت‌ در عرصه‌های مختلف آماده هستند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: از طریق بسیج اساتید استان ارتباط بسیار خوبی با جهاد دانشگاهی برقرار شده است به این دلیل که بسیاری از اساتید حاضر در استان در جهاد دانشگاهی نیز مشغول به فعالیت هستند، از جمله رئیس جهاد دانشگاهی که مسئول کانون بسیج اساتید نیز هستند و این ارتباط متقابل وجود دارد، اما می‌توان در حوزه هیات‌های اندیشه‌ورز برای مشخص شدن مشکلات استان و ارائه راه‌حل برای آن‌ها همکاری بیشتری صورت بگیرد.

وی با اشاره به تشکیل و آغاز فعالیت دولت جدید به ریاست آیت‌الله رئیسی طی چند روز آینده، اضافه کرد: رئیس جمهور جدید یک نیروی انقلابی و پذیرای نظر اندیشمندان است، به همین دلیل نیاز به تشکیل گروه‌های مشترک اندیشه‌ورزی برای شناسایی و حل مشکلات استان احساس می‌شود. 

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی