رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری؛

ظرفیت جهاد دانشگاهی در حل مشکلات با تکیه بر تخصص اعضای علمی

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۴ کد : ۳۴۰۱۲ عمومی تاپ خبر
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال‌وبختیاری گفت: جهاد دانشگاهی با دارا بودن جایگاهی شناخته شده در میان مردم و جامعه شهری در کشور و نیز اشراف بر مشکلات موجود در سطح جامعه و دسترسی به مربیان و پژوهشگران فعال در رشته‌های مختلف، می‌تواند گام‌های خوبی را در جهت رفع این مشکلات با تکیه بر علم و تخصص نیروهای علمی خود بردارد.
ظرفیت جهاد دانشگاهی در حل مشکلات با تکیه بر تخصص اعضای علمی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، بهروز شایق بروجنی در تشریح دستاوردها و فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان و کشور، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد دانشگاهی در کنار دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی استان و کشور، سهم قابل توجهی را در افزایش علم و مهارت آحاد جامعه به‌ویژه افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردچهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: جهاد دانشگاهی یکی از فعال‌ترین مراکز آموزشی در برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت استان بوده و در این خصوص عملکرد موفقی داشته است؛ در سطح کشور نیز حضور در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی و ارائه دستاوردهای علمی در سطح ملی این نهاد را به یکی از موفق‌ترین نهادها تبدیل کرده است.

شایق با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در عبور از موانع و دستیابی به دانش‌های پیشرفته در کشور، بیان کرد: این نهاد با دارا بودن جایگاهی شناخته شده در میان مردم و جامعه شهری در کشور و نیز اشراف بر مشکلات موجود در سطح جامعه و دسترسی به مربیان و پژوهشگران فعال در رشته‌های مختلف، می‌تواند گام‌های خوبی را در جهت رفع این مشکلات با تکیه بر علم و تخصص نیروهای علمی خود بردارد. در واقع، حل معضلات ریز و درشت و عبور از موانع از جمله موفقیت‌های این نهاد است.

این مدرس دانشگاه با یادآوری توانمندی‌ نیروهای جهادی در حل مسائل کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: در شرایط کنونی کشور، حل مشکلات موجود نیازمند تفکر و عمل انقلابی و جهادی است، حضور در عرصه‌های مختلف تولید از مراحل اولیه آن تا مراحل انتهایی و دستیابی به نتیجه قابل قبول و کاربردی در این عرصه‌ها نیازمند نیروهای متخصص و توانمندی است که جهاد دانشگاهی از این موهبت برخوردار است؛ با گسترش میدان و اجازه حضور این افراد در عرصه‌های مختلف، امکان حصول به نتایج قابل توجه در جهت حل مشکلات موجود وجود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تصریح کرد: این دانشگاه با هدف گسترش آموزش‌های مهارتی در سطح دانشگاهی از تمامی فعالان این عرصه استقبال و بستر لازم را جهت ارائه آموزش عالی فراهم کرده است؛ جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای فعالی است که در این زمینه با دانشگاه علمی کاربردی همکاری دارد.

شایق گفت: جهاد دانشگاهی با تکیه بر ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی خود قطعاً قادر است آموزش‌های مهارتی را چه در سطوح علمی و چه در سطوح مهارتی با کیفیت بالاتری ارائه کند؛ در حال حاضر فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در استان نمونه‌ای بارز از توفیقات در این همکاری دوجانبه است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی