رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

علاج مشکلات کشور با تکیه بر توان متخصصان جهاددانشگاهی امکانپذیر است

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۴ کد : ۳۴۰۱۶ عمومی تاپ خبر
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: متخصصان جهاد دانشگاهی قادر هستند با دیدگاه علمی خود به‌خوبی ضعف‌ها و کاستی‌ها را شناسایی کرده و برای علاج آن نسخه علمی بپیچند.
علاج مشکلات کشور با تکیه بر توان متخصصان جهاددانشگاهی امکانپذیر است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، اسماعیل پیرعلی با بیان اینکه عمده فعالیت جهاد دانشگاهی در زمینه‌های پروهشی و آموزشی است، اظهار کرد:  این نهاد نیمه‌دولتی می‌تواند از ظرفیت‌های موجود و در دسترس استفاده و در حوزه‌های فناوری و تحقیقاتی مانند سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی، واکسن‌سازی و پژوهشگاه رویان بیش از گذشته ورود پیدا کند.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تاکنون جهاد دانشگاهی استان در زمینه تحقیقات و پژوهش‌ها در حوزه بانک خون بندناف نوزاد عملکرد موثری داشته و همچنین در برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت مهارتی، فعالیت‌های این نهاد کاملا ملموس بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ورود جهاد دانشگاهی به مباحث مهارتی می‌تواند زمینه را برای فعالیت شتاب دهنده‌ها و کارآفرینی مهیا کند، بدین صورت که پس تیم‌یابی، این تیم‌ها مشاوره دریافت کنند و سپس کسب و کارهای نوپا راه‌اندازی شود.
پیرعلی در خصوص نقش جهاد دانشگاهی در رفع موانع و مشکلات کشور، تصریح کرد: این نهاد می‌تواند نیازها را از بخش خصوصی احصا کرده و سپس بر اساس آن نیازها، آموزش‌های کوتاه‌مدت را برگزار کند و از این طریق ارتباط جامعه و صنعت را رقم بزند.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متخصصان جهاد دانشگاهی که یک نهاد انقلابی در کشور محسوب می‌شود، قادر هستند با دیدگاه علمی خود به‌خوبی ضعف‌ها و کاستی‌ها را شناسایی کرده و برای علاج آن نسخه علمی بپیچند، در این راستا به دلیل حضور اساتید فرهیخته دانشگاهی و نخبگان علمی در عرصه‌های مختلف در نهاد جهاد دانشگاهی، امکان آزمون و خطا در پیشبرد امور به حداقل ممکن می‌رسد.
وی با اشاره به مرکز شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی  چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: این مرکز قرار است، برای برگزاری دوره‌ها در مباحث مربیگری، مشاوره، تیم‌یابی، آموزش تیم‌ها، انتقال تجربه و دانش و آشنایی با فضای کسب و کار با پارک علم و فناوری استان همکاری داشته باشد.
پیرعلی در پایان گفت: چهارمحال و بختیاری استانی کوچک است، ارگان‌ها برای شتاب‌دهنده‌ها پیش‌قدم نمی‌شوند و ورود جهاد دانشگاهی به این عرصه اقدامی موثر است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی