نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی :

جهاددانشگاهی برای تحقق اهداف نیازمند حمایت است

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۳ کد : ۳۴۰۵۱ عمومی تاپ خبر
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلات مالی و اعتباری جهاددانشگاهی به‌واسطه دولت و مجلس حل شود، قطعا این پتانسیل در این مجموعه وجود دارد که بتواند در راستای حل مشکلات موجود در کشور گام‌های اساسی بردارد.
جهاددانشگاهی برای تحقق اهداف نیازمند حمایت است

 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، قدرت‌الله حمزه با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: این نهاد انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت تا برای ارتباط بین علم، دانشگاه و صنعت همانند یک پُل عمل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی برای رسیدن به اهداف تعیین شده از ظرفیت اندیشمندان و پژوهشگران برتر کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کرده است و همچنین اقدامات بسیار خوبی را در حوزه‌های پژوهشی و چاپ مقالات علمی از این نهاد انقلابی شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی باید به معنای واقعی و جهادی برای حل مشکلات در کشور گام بردارد، عنوان کرد: کشور ایران از 100 سال گذشته به لحاظ علمی عقب نگه داشته شد و در حال حاضر نیز عقب‌ماندگی‌های بسیاری در کشور در حوزه‌های مختلف وجود دارد، جهاد دانشگاهی برای جبران عقب‌ماندگی‌های علمی در کشور شکل گرفته است و باید در این راستا تمام تلاش خود را به‌کار بگیرد.

حمزه افزود: در برخی از حوزه‌ها کشور متولیان عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، انتظار می‌رود در حوزه‌هایی که مردم نیازمند اقدامات جهادداشگاهی هستند، این نهاد وارد عمل شود و گره‌های کور را بگشاید و مشکلات موجود در کشور را حل کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بحث اشتغال یکی از معضلات اصلی در کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با تکیه بر موضوعات پژوهشی در این حوزه می‌تواند وارد عمل شود و در راستای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال نیز گام بردارد.

وی با بیان اینکه تقویت جهاددانشگاهی برای موفقیت در حوزه‌های پژوهشی و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده نیازمند بودجه است، عنوان کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید برای حمایت و تقویت این نهاد انقلابی اعتبار لازم را اختصاص دهند حمزه اضافه کرد: اگر مشکلات مالی و اعتباری جهاددانشگاهی به‌واسطه دولت و مجلس حل شود، قطعا این پتانسیل در این مجموعه وجود دارد که بتواند در راستای حل مشکلات موجود در کشور گام‌های اساسی بردارد و همچنین پژوهشگران این نهاد می‌توانند در حوزه‌های مختلف بدرخشند و جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی حمایت از مجموعه جهاددانشگاهی را دارد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی