رئیس دانشگاه شهرکرد:

نقش تحقیقات جهاد دانشگاهی در دستیابی به دانش‌های پیشرفته

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۴ کد : ۳۴۲۶۳ عمومی تاپ خبر
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: جهاد دانشگاهی تاکنون نشان داده است که با تکیه بر دانش متخصصان و با انجام تحقیقات علمی به‌خصوص در حوزه سلول‌های بنیادی، بانک خون بند ناف نوزاد، پیوند مغز استخوان و ... توانسته به‌خوبی موانع را کنار بزند و به دانش‌های پیشرفته و نوین دست پیدا کند.
نقش تحقیقات جهاد دانشگاهی در دستیابی به دانش‌های پیشرفته

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سعید کریمی با بیان اینکه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی در کنار سایر مجموعه‌های علمی دانشگاهی قابل تحسین است، اظهار کرد: در حوزه پژوهش و فناوری فعالیت‌های جهاد دانشگاهی از سلول‌های بنیادی تا فرستنده‌های رادیویی و ساخت مته‌های حفاری، همگی ارزشمند هستند.
وی افزود: در حوزه آموزش نیز ابتکار جهاددانشگاهی در ایجاد دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری از اقدامات موثر این نهاد در حرکت به‌سوی دانشگاه نسل سوم و یا چهارم است و راه‌اندازی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا و مسابقات مناظره دانشجویی از دیگر ابتکارات مناسب جهاددانشگاهی در عرصه فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب می‌شوند.
رئیس دانشگاه شهرکرد در خصوص نقش جهاددانشگاهی در عبور از موانع و دستیابی به دانش‌های پیشرفته، تصریح کرد: این نهاد به‌عنوان پلی میان دانشگاه و بخش‌های صنعتی و خدماتی از زمان تاسیس تاکنون دو وظیفه عمده انجام تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی را بر عهده داشته است.
کریمی ادامه داد: جهاددانشگاهی تاکنون نشان داده که با تکیه بر توان متخصصان و با انجام تحقیقات علمی به‌خصوص در حوزه سلول‌های بنیادی، بانک خون بند ناف نوزاد، پیوند مغز استخوان و ... توانسته است به‌خوبی موانع را کنار بزند و به دانش‌های پیشرفته و نوین دست پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت جهاددانشگاهی و نیروهای جهادگر متخصص و پرتوان آن در زمینه پژوهش، فناوری، فرهنگ، کارآفرینی و دانش‌بنیان نشات گرفته از نگاه درست این نهاد به عناصر اصلی تحقق پیشرفت کشور یعنی توسعه فرهنگی، توسعه علمی و فناورانه، توسعه آموزش‌های مهارتی و انتخاب آن‌ها در اساسنامه به‌عنوان زمینه‌های فعالیت نهاد و انجام الگوسازی فرهنگ‌سازی‌های مناسب و موفق در طول فعالیت خود است.
رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد و جهاددانشگاهی دارای یک ارتباط دونفره هستند، یادآور شد: دانشگاه شهرکرد از سویی میزبان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است، از طرفی دیگر با این نهاد در برگزاری برنامه و همایش‌های مشترک همکاری نزدیک دارد، همچنین دانشگاه شهرکرد با اطلاع‌رسانی برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی به اساتید و دانشجویان، نقش پررنگی در رسیدن این مرکز به اهداف آموزشی خود دارد.
کریمی اضافه کرد: جهاددانشگاهی به کمک خبرگزاری‌های خود، نقش قابل توجهی در انعکاس فعالیت‌های دانشگاه شهرکرد در سطح جامعه و نزد افکار عمومی دارد.
وی بیان کرد: فعالیت‌های علمی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت و سرمایه این نهاد زمانی برای جامعه مفید است که مشکلات جامعه اولویت‌بندی شوند و از انجام کارهای تحقیقاتی هزینه‌بر و فاقد نتایج قابل قبول پرهیز شود.
رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: از آن‌جا که فعالیت‌های جهاددانشگاهی بر اساس رفع نیازهای کشور شکل داده می‌شود که این مسئله نیازمند کمک این نهاد برای حل مسائل و مشکلات کشور بوده و برنامه‌ریزی و تلاش مناسبی در این راستا انجام داده است.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی