رئیس بنیاد نخبگان استان:

بومی‌سازی علوم پایه با کمک جهاد دانشگاهی

/جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۶ کد : ۳۴۲۶۵ عمومی تاپ خبر
رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهاددانشگاهی بسیاری از تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش در عرصه علوم پایه را بومی‌سازی کرده است، گفت: ایجاد و راه‌اندازی موسسات و پژوهشکده‌ها، احداث پارک‌های علمی در کشور و تربیت پژوهشگران توانمند و با انگیزه از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی است.
بومی‌سازی علوم پایه با کمک جهاد دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مجتبی بنیادیان با اشاره به حضور فعال جهاددانشگاهی در نشر آثار علمی، انتشار کتب و مقالات، اظهار کرد: ورود به عرصه آموزش دانشجویان با تربیت هزاران دانشجو در دانشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزش عالی و مراکز علمی کاربردی و به‌ویژه دانشگاه علم و فرهنگ از عملکردهای جهاددانشگاهی است.
وی افزود: جهاددانشگاهی به مرکزی برای نمایه آثار و تولیدات علمی با راه‌اندازی پایگاه SID تبدیل شده است و در عرصه رسانه‌ای به‌خصوص با اداره خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری قرآنی ایکنا و نیز مرکز افکارسنجی ایسپا فعال است.
رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهاددانشگاهی بسیاری از تولیدات فنی و توسعه مرزهای دانش در عرصه علوم پایه را بومی‌سازی کرده است، یادآور شد:  ایجاد و راه‌اندازی موسسات و پژوهشکده‌ها، احداث پارک‌های علمی در کشور و تربیت پژوهشگران توانمند و باانگیزه از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی است.
بنیادیان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به دلیل ارتباط نزدیک با مراکز آموزش عالی و وجود ساز و کار مناسب برای ایجاد هسته‌های پژوهشی با همکاری نهادهای دیگر و نخبگان دانشگاهی قادر است مسائل و مشکلات موجود را واکاوی و نسبت به حل آن‌ها اقدام کند، این مهم موقعی امکان‌پذیر خواهد بود که جهاددانشگاهی ساز و کار معینی در این خصوص تدوین و اطلاع‌رسانی مناسب در بین جامعه هدف داشته باشد.
وی گفت: باید تعریف درستی از حرکت جهادی وجود داشته باشد، کار جهادی به معنای کار متعهدانه و مبتنی بر علم و نه کارهای شتاب‌زده و بدون پشتوانه علمی و صرفا تبلیغاتی است، جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت و ارتباط با اساتید نخبه دانشگاه قادر خواهد بود در بسیاری از فعالیت‌های فناورانه، فرهنگ و اقتصاد دانش‌بنیان نقش بسیار موثری داشته باشد.
رئیس بنیاد نخبگان با بیان اینکه این نهاد و جهاددانشگاهی در بسیاری از اهداف دارای نقاط مشترک هستند، افزود: تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این خصوص در سطح ملی بین دو نهاد منعقد شده است که می‌توان به استناد آن اقدامات مشترکی را در حوضه‌های مختلف مرتبط با نخبگان و تاثیرگذاری آن‌ها در جامعه و برای حل مشکلات کشور طراحی و اجرا کرد.
بنیادیان در پایان ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری نیز ارتباط بسیار خوبی بین بنیاد نخبگان و جهاد دانشگاهی وجود داشته است و همواره در زمینه‌های مشترک، همکاری نزدیکی با هم داشته و در آینده این تعاملات افرایش خواهد یافت.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی