افتتاح مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری

۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۳۷۷۶۱ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری امروز با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، رئیس جهاددانشگاهی استان و جمعی از مسئولان و کارآفرینان در جهاددانشگاهی استان با هدف افزایش ضریب موفقیت کارآفرینان و ارائه مشاوره‌ های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآورانه به صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضیان ایجاد بنگاه های اقتصادی و همچنین هدایت صاحبان سرمایه به سمت فعالیت های کارآفرینانه و علاقه‌مندان در حوزه کارآفرینی و اشتغال افتتاح شد.
افتتاح مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سیروس رضایی 18 آبان‌ماه در آئین افتتاح مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در زمینه اشتغال، کارآفرینی و ترویج فرهنگ کارآفرینی سابقه موفق وطولانی دارد و بیش‌ترین تمرکز این نهاد بر اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است.
رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک مجموعه علمی انقلابی است، گفت: این نهاد در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در کنار سایر دستگاههای متولی فعالیت می نماید و در استان هم در یکسال گذشته در حوزه کارآفرینی با ایجاد شعبه سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و همچنین راه اندازی مرکز شتاب‌دهی و نوآوری جهاددانشگاهی و امروز هم با شروع به کار مرکز مشاوره ، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در این نهاد انقلابی که با هم افزایی همه این مجموعه ها به  ترویج فرهنگ کارآفرینی در بین عموم مردم خصوصاً جوانان استان کمک شایانی بنماید.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت جوانان مبتکر، خلاق و نوآور در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی بهره‌مند شویم، بیان کرد: در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری از جوانان مبتکر، خلاق و نوآور برای ارائه ایده‌ها در زمینه ایجاد اشتغال و کارآفرینی دعوت شد و شاهد ارائه ایده‌های خلاقانه توسط این جوانان بودیم.
رضایی افزود: مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری نیز با هدف توسعه فعالیت های کارآفرینانه با توجه به مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی استان و شناسایی و معرفی دوره های آموزشی تخصصی و حرفه ای مورد نیاز حسب مزیت های نسبی و رقابتی در استان برای کارآفرینان راه‌اندازی شد و امیدواریم این مرکز بتواند گام موثری در راستای کمک به ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت های کارآفرینی در استان بردارد.
در ادامه این آئین حفیظ‌الله فاضلی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی، اظهار کرد: در این طرح شاهد اجرایی شدن شعارها بودیم، تجربیات بسیاری در اجرای این طرح در استان کسب شد، امیدواریم این تجربیات در طرح‌های بعدی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
وی بیان کرد: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی بالغ بر 2000 نفر در چهارمحال و بختیاری آموزش دیدند و باتوجه به اینکه تنها بخش کمی از این افراد تقاضای دریافت تسهیلات را داشتند، شاهد این بودیم که بالغ بر 1500 نفر از آموزش‌دیدگان در این طرح توانستند برای خود ایجاد اشتغال کنند.
فاضلی افزود: بحث بازاریابی محصولات و تامین مواداولیه از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در طرح‌های مشاغل خانگی است و باید این مسئله بیش‌تر از گذشته مورد توجه در بحث کارآفرینی قرار بگیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه آموزش در بحث ایجاد اشتغال و کارآفرینی یک مقوله مهم محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه نهادها و دستگاه‌های مختلفی در بحث آموزش ورود پیدا کرده‌اند، اما بسیاری از این آموزش‌ها خروجی مناسبی ندارد در صورتی که آموزش‌ها باید خروجی مناسبی داشته باشد.
وی تاکید کرد: بحث سند آمایش و سند اشتغال چهارمحال و بختیاری باید در بحث اشتغال و کارآفرینی استان مورد توجه قرار بگیرد، در هر منطقه ظرفیت‌های منحصر به فردی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد  اشتغال بهره برد، نکته قابل توجه در بحث فروش محصولات در طرح‌های مشاغل خانگی بحث بسته‌بندی و تنوع در ارائه محصول است، می‌توان با این اقدامات چرخه اتصال به بازار را دنبال کرد.
فاضلی در پایان گفت: در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گیاهان دارویی وجود دارد و می‌توان باتوجه به این ظرفیت بحث اشتغالزایی در روستاها را دنبال کرد.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی