با حضور ۱۴ تیم دانشجویی؛

مرحله استانی مسابقات مناظره دانشجویان در جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

۱۹ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۲ کد : ۳۷۷۹۷ فرهنگی تاپ خبر
مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از صبح امروز با حضور ۱۴ تیم دانشجویی از دانشگاه‌های شهرکرد، فرهنگیان، آزاد اسلامی، علمی – کاربردی و علوم پزشکی استان در محل جهاد دانشگاهی استان آغاز شد.
مرحله استانی مسابقات مناظره دانشجویان در جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران از صبح امروز با حضور ۱۴ تیم دانشجویی از دانشگاه‌های شهرکرد، فرهنگیان، آزاد اسلامی، علمی – کاربردی و علوم پزشکی استان در محل جهاد دانشگاهی استان آغاز شد و تا ۳۰ آبان‌ماه سال جاری ادامه دارد.

سیروس رضایی- رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌ و بختیاری در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایسنا، گفت: دانشجویان شرکت‌کننده در قالب گروه‌های موافق و مخالف با محوریت گزاره‌هایی که توسط شورای علمی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تعیین شده است، به رقابت خواهند پرداخت.

وی در خصوص گزاره‌های مرحله مقدماتی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: "رابطه پیش از ازدواج بین دختر و پسر شانس موفقیت ازدواج آنان را افزایش می‌دهد"، "استقلال مالی زنان موجب طلاق می‌شود"، "پرداخت یارانه نقدی سیاستی مناسب برای فقرزدایی است"، "الگوقرار دادن سبک زندگی غربی موجب کاهش فرزندآوری جامعه شده است" و "علت برخورد نکردن با قاچاق کالا نفوذ قاچاقچیان است" از جمله گزاره‌های اعلام شده به گروه‌های دانشجویی حاضر در این دوره از مسابقات است.

رضایی با بیان اینکه از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری برای داوری این دوره از مسابقات دعوت شده است، ادامه داد: در هر جلسه سه داور حضور دارند و بر اساس معیارهای مشخص شده در آیین‌نامه مسابقات، به ارزیابی عملکرد دو تیم مناظره‌کننده می‌پردازند و پس از اعلام رأی، سه تیم برتر معرفی و به مرحله منطقه‌ای راه خواهند یافت.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و مشارکت واحدهای جهاد دانشگاهی در استان‌ها و نیز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هر استان برگزار می‌شود و مرحله استانی به صورت حذفی و در چهار مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی، رده‌بندی و نهایی برگزار می‌شود تا سه تیم برتر مشخص و تجلیل شوند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مناظرات دانشجویی