برگزاری مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در جهاددانشگاهی چهارمحال‌ و بختیاری

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۵ کد : ۴۱۴۷۵ فرهنگی تاپ خبر
مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در چهارمحال و بختیاری با داوری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان و بررسی ۲۳ اثر رسیده به دبیرخانه مسابقات در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
برگزاری مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در جهاددانشگاهی چهارمحال‌ و بختیاری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در استان ۲۰ بهمن‌ماه با داوری اساتید دانشگاه استان و بررسی ۲۳ اثر رسیده به دبیرخانه مسابقات در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد. 

فریده محمدی- کارشناس انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و مدیر اجرایی طرح  مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ در حاشیه این مسابقات با اشاره به اینکه از استان حدود ۴۰ دانشجو برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند و کلاس توجیهی به صورت مجازی برای آنان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع، ۳۰ پاورپوینت و ویدئوی ارائه سه‌دقیقه‌ای پایان‌نامه از دانشجویان به دبیرخانه ششمین دوره مسابقات ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای رسید که پس از بررسی بر اساس ضوابط آیین‌نامه، ۲۳ اثر برای شرکت در مرحله استانی برگزیده شدند و امروز پس از داوری آثار، سه نفر از دانشجویان برای حضور در مرحله کشوری که در بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، برگزیده و معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه آثار داوری شده در رشته‌های گوناگون اعم از فنی مهندسی، دامپزشکی، کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و منابع طبیعی و علوم زمین و پزشکی هستند در خصوص اهداف برگزاری این مسابقات، تصریح کرد: این رویداد با هدف ایجاد فرصت برای ارتباط میان صنعت و دانشگاه با جامعه و کاربردی ساختن پژوهش‌های دانشجویی برگزار می‌شود.

در ادامه امیر ترابی- داور گروه مهندسی و فنی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای یک آیتم تشویق کننده برای دانشجویان است، اظهار کرد: این مسابقات یک فضای رقابتی را ایجاد می‌کند و ارائه کار علمی که ماه‌ها و سال‌ها برای تدوین آن وقت صرف می‌شود در عرض سه دقیقه یک توانمندی محسوب می‌شود و باعث می‌شود ایده خوبی را به مخاطبان در محیط‌های علمی و دانشگاهی بدهد که بتوانند از آن استفاده و به سوی آن ترغیب شود که این امر ممکن است در مقوله‌هایی مانند کارآفرینی، تبدیل علوم به سرمایه و اشتغال و درآمد سودمند باشد.

وی در خصوص شاخص‌های مدنظر در داوری آثار، تصریح کرد: دانشجو باید بتواند در طی سه دقیقه کار را به نحوه‌ای ارائه دهد که مخاطب کلیت کار را متوجه شود و به ضرورت انجام این پژوهش پی ببرد.

همچنین حمید برزگر- داور بخش علوم انسانی این دوره از مسابقات پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای با اشاره به مجازی بودن مسابقات به دلیل شرایط کرونایی، گفت: دانشجویان در تولید ویدئو باید به کادربندی و پس‌زمینه و نکات فنی دقت داشته باشند و ارائه آثار تنها به منظور رفع تکلیف نباشد.

وی بیان کرد: امروز ارائه‌های خوبی را شاهد بودیم و با اینحال برخی آثار با وجود گذراندن کارگاه آموزشی و توجیهی در حد انتظار نبودند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مسابقات دفاع سه دقیقه ای