کتاب « رمزنگاری کاربردی در دات‌نت و خزانة کلید آژور(راهنمای عملی رمزگذاری در دات‌نت ودات‌نت هسته)» منشر شد

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۶ کد : ۴۱۵۵۷ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « رمزنگاری کاربردی در دات‌نت و خزانة کلید آژور (راهنمای عملی رمزگذاری در دات‌نت ودات‌نت هسته)» به قلم دکتر حسین نجفی خسروشاهی و امیر پاک مهر و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
کتاب « رمزنگاری کاربردی در دات‌نت و خزانة کلید آژور(راهنمای عملی رمزگذاری در دات‌نت ودات‌نت هسته)» منشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « رمزنگاری کاربردی در دات‌نت و خزانة کلید آژور(راهنمای عملی رمزگذاری در دات‌نت ودات‌نت هسته)»  یک اثر ترجمه ای است که به همت دکتر حسین نجفی خسروشاهی و امیر پاک مهر در 311 صفحه در قطع وزیری، ترجمه و به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 
در بخشی از کتاب آمده است، وقوع یک نقض داده می تواند ضررهای مالی و اعتباری شدیدی به صاحبان داده ها وارد کند. در این کتاب جهت کمک به توسعه دهندگان برنامه های کاربردی تحت دات‌نت، اصول رمزنگاری جهت محافظت از رمزهای عبور و داده‌های حساس آموزش داده شده است؛ همچنین انواع روش‌های درهم‌سازی جهت درهم‌سازی رمـز عبور و چگونگی ذخیره‌سازی آن در پایگاه داده بحث شده است.
رمزنگاری متقارن و رمزنگاری نامتقارن از مباحث دیگری است که به صورت مفصل با مثال‌های مختلف در این کتاب به آن پرداخته شده است. پس از آموزش و مرور انواع رمزنگاری، امضای دیجیتال نیز مورد بررسی قرار گرفته و مثال کاربردی جهت آشنایی با کاربرد آن در دات‌نت ذکر شده است. در انتهای این کتاب، آموزش "ترکیب اصول رمزنگاری" بیان و مورد بررسی قرار گرفته و روش‌های جدید که از این طریق می‌توان استفاده کرد نیز بحث شده است.

گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند. اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب