کتاب « لذت گرایی یا سعادت طلبی (بررسی تطبیقی دیدگاه‌های ارسطو، ملاصدرا و اپیکور» منتشر شد

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۸ کد : ۴۱۶۰۵ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « لذت گرایی یا سعادت طلبی (بررسی تطبیقی دیدگاه‌های ارسطو، ملاصدرا و اپیکور» به همت شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شد.
کتاب « لذت گرایی یا سعادت طلبی (بررسی تطبیقی دیدگاه‌های ارسطو، ملاصدرا و اپیکور» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « لذت گرایی یا سعادت طلبی (بررسی تطبیقی دیدگاه‌های ارسطو، ملاصدرا و اپیکور » یک اثر تألیفی است که به همت دکتر ولی غیبی عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در 198 صفحه در قطع رقعی، تألیف و توسط شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.

در بخشی از کتاب آمده است با توجه به اینکه «لذت‌گرایی» به صورت مدرن در تمدن جدید غربی نفوذ زیادی یافته است و به تبع آن درفرهنگ‌های دیگر هم رو به گسترش است، پرداختن به «جایگاه لذت در سعادت آدمی» و این که آیا سعادت منحصراً در جستجوی لذت خلاصه می‌شود یا بدون آن که در جستجوی لذت باشیم می‌توانیم سعادتمند باشیم، از اهمیت زیادی برخورداراست. مسئله این است که آیا لذت همان سعادت است یا بین آن دو تفاوت وجود دارد. باتوجه به اینکه معروف است که اپیکور سعادت را همان لذت می‌داند اما ارسطو سعادت را فعالیت عقلانی منطبق بر فضیلت می‌داند که لزوماً همراه لذت نیست، بررسی نوع رابطه آن‌ها میان این دو متفکر یونان باستان مهم است. در این میان اندیشه‌های ملاصدراکه علاوه بر میراث تفکر یونانی، از اندیشه‌های اسلامی نیز بهره ور است ، می تواند به روشنی مسئله بیفزاید. 
گفتنی است، انتشارات جهاددانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب