کتاب «روش تحلیل مضمون با رویکرد کاربردی» وارد بازار نشر شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۰ کد : ۴۳۷۱۷ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « روش تحلیل مضمون با رویکرد کاربردی » به قلم دکتر زهرا طالب تحریر و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب «روش تحلیل مضمون با رویکرد کاربردی» وارد بازار نشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب «روش تحلیل مضمون با رویکرد کاربردی» یک اثر تألیفی است که به قلم دکتر زهرا طالب استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در 80 صفحه در قطع رقعی، تألیف و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 
 در بخشی از کتاب آمده است؛ در سال‌های اخیر سادگی و کاربردی بودن روش تحلیل مضمون، پژوهشگران زیادی را بخصوص در زمینه روش پژوهش کیفی به خود جلب کرده است. تحلیل مضمون به عنوان روشی که توانایی الگوسازی را دارد و از آن می‌توان به عنوان چتری برای شناسایی مضامین و ارائه الگو درسایر رویکردهای فلسفی استفاده کرد، جایگاه ویژه‌ای در روش‌های کیفی به خود اختصاص داده است. کتاب حاضر اولین کتابی است که به صورت ساده و خلاصه و با رویکرد کاربردی به روش کیفی تحلیل مضمون پرداخته است.

این کتاب با نگاهی کلی در هر روش و شرح مثال و نمونه‌های مطرح شده سعی بر ساده‌سازی مفاهیم مرتبط دارد و کمک می‌کند خواننده در نهایت با سؤالات کمتری مواجه شود. همچنین رمزینه‌های سریع پاسخ در این کتاب دسترسی سریع خواننده را به نمونه مقالات با روش پژوهش مطرح در کتاب امکان‌پذیر ساخته است . امیداریم مباحث این کتاب برای پژوهشگران و محققان علاقه‌مند به این حوزه به‌خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی مفید واقع گردد.
گفتنی است، انتشارات جهاددانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان‌نامه‌های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می‌توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته ازساعت 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می‌شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب