مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت روز روابط عمومی تاکید کرد:

علم و مهارت ارتباطات، بخش مهمی از حکمرانی است/پرهیز از امور تزئینی

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۹ کد : ۴۳۷۵۵ عمومی تاپ خبر
مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی در پیام خود به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی با تاکید بر این که علم و مهارت ارتباطات، بخش مهمی از حکمرانی است، گفت: طرح های ارتباطی به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی کشور، باید همه شرط‌های لازم و کافی را توأمان داشته باشند و با مطالعه، آینده نگری و بررسی ابعاد و تاثیرات به صورت کامل به اجرا درآیند.
علم و مهارت ارتباطات، بخش مهمی از حکمرانی است/پرهیز از امور تزئینی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه «روز ارتباطات و روابط عمومی» در پیامی این روز را به مدیران و فعالان شبکه روابط عمومی جهاددانشگاهی، جامعه رسانه ای این نهاد از جمله خبرگزاری ها و نشریات وابسته، مجمع فناوران و متخصصان حوزه فناوری های ارتباطی، اساتید، مدرسان و دانشجویان رشته‌های مرتبط در مراکز آموزشی و دانشگاهی جهاددانشگاهی تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

 

به نام خدا

روز ارتباطات و روابط عمومی را به مدیران و فعالان شبکه روابط عمومی جهاددانشگاهی، جامعه رسانه ای این نهاد از جمله خبرگزاری ها و نشریات وابسته، مجمع فناوران و متخصصان حوزه فناوری های ارتباطی، اساتید، مدرسان و دانشجویان رشته‌های مرتبط در مراکز آموزشی و دانشگاهی جهاددانشگاهی تبریک عرض می‌کنم.

همچنین فرصت را مغتنم شمرده و از دست اندرکاران پرتلاش مراکز اطلاع رسانی و روابط عمومی در دستگاه های اجرایی، نهادها، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضا و رسانه ملی به خاطر همکاری ها و تعامل ارزشمندشان با جهاددانشگاهی قدردانی می نمایم و این روز را به همه آن عزیزان تبریک می گویم.  

در دنیایی که گفته می‌شود علم و مهارت ارتباطات، بخش مهمی از حکمرانی است و پیچیدگی‌های زندگی امروزه، توجه همگان را به سوی این حوزه پراهمیت و تصمیم گیری و کنشگری موثر در آن وادار کرده است، اما به رغم وجود مبانی جذاب نظری، آنچه در این حوزه هنوز به چشم می‌خورد تغییر و تنزل مفاهیم، استفاده تزئینی یا رفع تکلیفی از ابزار به ویژه فناوری‌ها و کم توجهی به اهداف غایی است که به نظر می‌رسد از جمله آن بررسی قوانین اصلاح ارتباطات اجتماعی مردم و ارایه راهکارهای اصلاحی برای بهبود ارتباطات اجتماعی آنان است؛ که در آن مراد از کلیت مردم، قاعدتا همه جامعه اعم از مردم و مسئولان اند.

لذا وقتی در روزی که به نام ارتباطات و روابط عمومی نامیده شده، از دسترسی عادلانه به تکنولوژی دیجیتال نه تنها به عنوان یک مسئولیت اخلاقی بلکه به مثابه ضرورت پیشرفت امور در جامعه یاد می‌شود یا فرضا از بهره گیری از تکنولوژی ارتباطی برای سلامت سالمندان، بحث به میان می‌آید و همچنین توسعه خدمات غیرحضوری بر بستر وب و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه مدنظر قرار می‌گیرد باید در نظر داشت اینها همگی وظایف دانش‌بنیان روابط عمومی‌ها و دست اندرکاران حوزه ارتباطات است و همان گونه که اشاره شد به هیچ وجه نباید اموری در حاشیه یا تزئینی و صرفا برای رفع تکلیف باشد.

به عبارت دیگر، باید طرح های ارتباطی به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی کشور، همه شرط‌های لازم و کافی را توأمان داشته باشند و با مطالعه، آینده نگری و بررسی ابعاد و تاثیرات به صورت کامل به اجرا درآیند.

نهاد علمی فرهنگی جهاددانشگاهی با سابقه مدیریت و انجام پروژه‌های مهم و حیاتی برای کشور، بدون شک استحقاق این توجه و دقت نظر را دارد که امیدواریم با تلاش مضاعف فعالان حوزه روابط عمومی این نهاد، شاهد بالندگی و توسعه فعالیت ها و خدمت بیشتر به میهن اسلامی مان باشیم.

بار دیگر، روز ارتباطات و روابط عمومی را گرامی می دارم و برای همکاران عزیز جهادگرم در سراسر کشور، سلامتی و موفقیت آرزو می کنم. 

ابوالقاسم رئیسی

مدیرکل روابط عمومی جهاددانشگاهی

کلیدواژه‌ها: جهاددانشگاهی مدیر کل روابط عمومی جهاددانشگاهی روز ارتباطات و روابط عمومی