کتاب « تکنولوژی‌های پیشرفته در تولید بیودیزل» منتشر شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۰ کد : ۴۳۸۹۵ فرهنگی تاپ خبر
کتاب « تکنولوژی‌های پیشرفته در تولید بیودیزل» به قلم دکتر بهرام حسین زاده سامانی دانشیار گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد و مهندس مرضیه انصاری سامانی و مهندس مرضیه غربیان و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
کتاب « تکنولوژی‌های پیشرفته در تولید بیودیزل» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، کتاب « تکنولوژی‌های پیشرفته در تولید بیودیزل» یک اثر تألیفی است که به قلم دکتر بهرام حسین زاده سامانی دانشیار گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد و مهندس مرضیه انصاری سامانی و مهندس مرضیه غربیان در 244صفحه در قطع وزیری، تألیف و به همت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است. 
 در بخشی از کتاب آمده است انرژی نیاز اولیه هر کشور برای رشد اقتصادی آن است. افزایش تقاضای انرژی باعث وابستگی بیشتر به گاز طبیعی، زغال سنگ و نفت می شود که متاسفانه این منابع نیز متناهی هستند. وابستگی بیشتر به سوخت¬های فسیلی، مسائل زیست محیطی را افزایش داده است که علت اصلی گرمایش جهانی است. در حال حاضر، دنیای امروز به منابع سوخت جایگزین نیاز دارد، زیرا منابع موجود در آستانه انقضا هستند. بنابراین یافتن منابع سوخت زیستی در آینده آتی یک وظیفه مهم است. به نظر می¬رسد بیودیزل یک جایگزین عالی برای گازوئیل نفتی برای رسیدگی به مشکلات آلودگی و همچنین دارای مزایای خاصی از جمله:
•    قابلیت تجدید‌پذیر بودن
•    دوست‌دار محیط زیست
•    قابلیت اختلاط و سازگاری با گازوئیل
•    روانکاری ذاتی
•    سمیت کم
•    برتری در نقطه اشتعال
•    سطح ناچیز گوگرد
•    دارای 10 تا 11 درصد وزنی اکسیژن است.
در این کتاب به معرفی انواع راکتورهای تولید بیودیزل و هم‌چنین فنآوری‌های اخیر شدت‌بخشی، تعریف بیودیزل و معایب و مزایای آن، انواع روش‌های تولید بیودیزل، بررسی پارامترهای موثر در واکنش ترانس استریفیکاسیون، تکنولوژی‌های اخیر در زمینه تولید بیودیزل و در نهایت تاثیر سوخت بیودیزل بر پارامترهای عملکردی و آلایندگی موتور اشتعال تراکمی مورد بررسی قرار گرفته است که شاید ماجراجویی هیجان انگیزی را پیش روی محققان قرار دهد. در این کتاب سعی شده است که با ذکر مثال‌های فراوان به درک بیشتر مطالب کمک شود. 
اطلاعات طبقه‌بندی شده و به روز در این کتاب برای مهندسان مکانیک، شیمی، زیست شیمی، دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد، دکتری و همچنین محققین در زمینه‌های صنعتی بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این، این کتاب برای پژوهشگران و خوانندگان در زمینه انرژی‌های جایگزین و هم‌چنین توسعه انرژی‌های سبز و پایدار، قابل توجه خواهد بود.
گفتنی است، انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می کند، تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید (اعم از تالیف و ترجمه و پایان نامه های شاخص دانشجویی) را به چاپ برساند و اساتید دانشگاهی و صاحب نظران و مولفان می توانند برای اخذ مشاوره در خصوص مراحل تالیف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهی استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبیعی- معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه کرده و یا با شماره 32320323یا 32320070 و در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنین تارگاه jchb.ir برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام می شود.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری انتشارات جهاد دانشگاهی چاپ کتاب