نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ:

پیشبرد اهداف جهاددانشگاهی نیازمند پشتیبانی دولت و مجلس است

جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران
۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۵ کد : ۴۶۱۷۸ عمومی تاپ خبر
نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشبرد اهداف جهاددانشگاهی نیازمند تجهیزات، امکانات و پشتیبانی دولت و مجلس است، این نهاد با ورود به بخش‌های مختلف تولید از جمله کشاورزی می‌تواند وابستگی کشور را به واردات کم کند.
پیشبرد اهداف جهاددانشگاهی نیازمند پشتیبانی دولت و مجلس است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، قدرت‌الله حمزه با اشاره به اینکه نهاد جهاددانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد، اظهار کرد: این نهاد پلی میان صنعت و دانشگاه محسوب می‌شود و وظایف بسیار سنگینی در انقلاب اسلامی بر عهده این نهاد گذاشته شده است و با توجه به اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شود، دارای یک شخصیت مستقل است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های جهاددانشگاهی ترویج فرهنگ و هنر اسلامی است، گفت: بنابراین باید برنامه‌ریزی فرهنگی، علمی و تربیتی برای ایجاد آمادگی دینی و مکتبی در بین جوانان و نوجوانان جامعه برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در جهاددانشگاهی یک ظرفیت مناسب برای تالیف، ترجمه و انتشار کتب و مقالات علمی وجود دارد، توضیح داد: همچنین این نهاد سهم مهمی در تولید کتب آموزشی بر عهده دارد، باید گفت جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و با هویت اسلامی است.

حمزه تاکید کرد: جهاددانشگاهی دارای منابع انسانی متعهد، کارآمد، الهام‌بخش و موثر است و این نیروها پیشگام در توسعه علم در کشور هستند و مقام معظم رهبری بارها توسعه و پیشرفت بر مبنای علم را مورد تاکید قرار داده‌اند و جهاد دانشگاهی باید با تعامل در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به این ماموریت به خوبی جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد دانش‌بنیان و نوآور محسوب می‌شود، توضیح داد: این نهاد در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، صنعتی و در توسعه و پیشرفت انقلاب اسلامی می‌تواند موثر باشد و همچنین این نهاد موتور محرک در کشور محسوب می‌شود و در حوزه‌های مختلف نیز موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و دولت نیز باید بودجه لازم را برای حمایت از برنامه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ... جهاددانشگاهی در نظر بگیرند تا این نهاد ارزشمند بتواند به وظایف خود در حوزه‌های مختلف عمل کند.

حمزه تصریح کرد: پیشبرد اهداف جهاددانشگاهی نیازمند تجهیزات، امکانات و پیشتیبانی دولت و مجلس است، این نهاد با ورود به بخش‌های مختلف تولید از جمله کشاورزی می‌تواند وابستگی کشور را به واردات کم کند و همچنین علم و فناوری را به کشورهای دیگر صادر کند تا سایر کشورها نیز به ما وابسته باشند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی